چهارمحال و بختیاری/

افزایش ۲۵ درصدی سهم فعالیت سازمان های مردم نهاد درمبارزه بااعتیاد

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۱۱:۵۹:۳۲
کد خبر: ۳۹۴۴۶۴
افزایش ۲۵ درصدی سهم فعالیت سازمان های مردم نهاد درمبارزه بااعتیاد
مدیرکل توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: بر اساس سیاست های برنامه ششم توسعه، سهم فعالیت های سازمان های مردم نهاد در سال های اجرای این برنامه در حوزه مبارزه با اعتیاد 25 درصد افزایش پیدا می کند.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ محمد بیرجندی درکارگاه آموزشی تخصصی فنون مذاکره ومبانی مدیریت حل تعارض در سازمان های اجتماع محور سطح 2 کشور در شهرکرد، با بیان اینکه در سیاست های کلان برنامه ششم یک بند به بحث مبارزه با اعتیاد اختصاص یافته، افزود: امروزه اولویت نخست کاهش آسیب های کشور، مبارزه با اعتیاد اعلام شده است.

وی گفت: برای توسعه کمی و کیفی فعالیت تشکل های مردم نهاد، همه دستگاه ها باید برنامه و نقشه راه داشته باشند و به شکل عملی به این مقوله ورود پیدا کنند.

بیرجندی تعداد سازمان های مردم نهادفعال در کشور را دو هزار و 271سازمان دانست و افزود: توانمندسازی سمن ها و تشکل های مردمی گام بعدی در حوزه فعالیت این تشکل هاست که امسال برنامه های آموزشی براساس منطقه بندی سمن ها اجرا می شود.

وی، رتبه بندی و استانداردسازی فعالیت سمن ها و تشکل های مردمی را دیگر اولویت سال جاری دانست و گفت: این رتبه بندی براساس سطح بندی که سال گذشته انجام شده و حضوردر دوره های آموزشی انجام می شود.

به گفته وی، سازمان های مردم نهاد کاری داوطلبانه، غیرانتفاعی و مسوولیت پذیر در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی انجام می دهند.

به گزارش برنا، کارگاه آموزشی سمن های سطح 2 فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر کشور از یکشنبه 29فروردین ماه در شهرکرد با همکاری دبیرخانه شورای هماهنگی موادمخدر، سازمان بهزیستی و نماینده سمن های استان چهارمحال وبختیاری آغاز شده است.

این کارگاه آموزشی سه روزه با حضور سمن های منطقه 6 کشور، متشکل از کارشناسان حوزه توسعه مشارکت های شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، مدیران سمن های فرهنگی، پیشگیری، درمان و حمایت اجتماعی استان های همدان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، کرمانشاه و چهارمحال وبختیاری در شهرکرد دایر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز