بازرسی و نظارت علمی رونق و پویایی اقتصاد را به همراه دارد

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۱۲:۲۴:۲۳
کد خبر: ۳۹۴۴۸۸
بازرسی و نظارت علمی رونق و پویایی اقتصاد را به همراه دارد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: بازرسی و نظارت درست و علمی از صنوف تولیدی و خدماتی رونق و پویایی اقتصاد را به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-  یاراله نصیری در نشست عمومی با بازرسان و ناظران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با اشاره به تاثیر جهت گیری های منطقی و مناسب تولید کنندگان در راستای نظم بخشی، ایجاد ثبات و آرامش بر بازار، اظهار کرد: تولید کنندگان با اعتمادسازی و جلب رضایت مشتریان از طریق کاهش حاشیه سود و محدود کردن مسیرهای تخلف، به تثبیت اشتغال پایدار و رشد اقتصادی بر مبنای چشم انداز اقتصاد مقاومتی کمک می کنند. 
وی افزود: مدیران تولیدی ما باید بیش از هر قشر دیگری به سرنوشت کالاهای عرضه شده تا زمان رسیدن به دست مصرف کننده حساس باشند و به نحوی اقدام کنند که در فرایند تولید و توزیع، افزایش قیمت های نامتعارف رخ نداده و هزینه های اضافی به مشتریان تحمیل نشود. 
نصیری یادآور شد: امروزه مشتری یا همان مصرف کننده نهایی کالا و خدمات تعیین کننده و نقش آفرین اصلی حفظ و بقا تولید کننده است و اگر در فرایند تولید و توزیع کالا معیارهای درست و منطقی دریافت سود لحاظ نشود و در این مسیر هزینه های گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، بی کیفیتی به مصرف کننده نهایی منتقل شود، هر چند در وهله اول مشخص است که مشتری متضرر می شود اما تردیدی نیست در بلند مدت آثار آن به تولید کننده برگشت خورده و در نهایت او را از چرخه فعالیت خارج می کند. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: نقش بازرسان و انجام نظارت ها در ترسیم مسیر درست زنجیره تولید و توزیع بسیار حایز اهمیت است و بازرسان باید از کارهای کلیشه ای و روتین معمول، فاصله بگیرند و لازم است به سمت اقدامات تحلیلی، فعالیت های مطالعاتی بر محور بازار شناسی، پایش مولفه های تاثیر گذار در نمودار شاخص های اقتصادی، بالا بردن قدرت تجزیه و تجلیل رفتار تولید کنندگان و مصرف کننده ها گام هایی برداشته شود. 
وی اضافه کرد: خوشبختانه در تیم های بازرس و ناظرین شاغل در این سازمان نیروهای جوان، با انگیزه، تحصیلکرده با مدارج بالای دانشگاهی وجود دارند که قابلیت های زیادی برای انجام نظارت های علمی و فعالیت های کارشناسی را دارند و تلاش ما نیز همین طور خواهد بود که این پتانسیل و ظرفیت ها به این سمت گسیل داده شوند.
نصیری تاکید کرد: بازرسی یک شغل حساس است اگر کارگزار آن به علم و دانش روز مجهز باشد و قدرت تجزیه و تحلیل امور را داشته باشد، مانع سوء استفاده افراد سودجو و فرصت طلب می شود و شرایط را برای اقتصادی پویا و با نشاط فراهم می کند. 
وی اظهار کرد: علاوه بر موارد عنوان شده لازم است حمایت های منطقی و هدفمند از تولید کننده و مصرف کننده صورت گیرد و همچنین باید ابزارهای بازدارنده برخورد با متخلفین نیز متنوع شود به نحوی که با اعمال هرکدام، آثار و نشانه های مثبت آن در سطح جامعه هدف ملموس و قابل توجه باشد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز