۸۰ درصد کودکان بهزیستی البرز بدسرپرست هستند

۱۳۹۵/۰۲/۰۱ - ۱۰:۳۱:۵۰
کد خبر: ۳۹۴۹۱۰
۸۰ درصد کودکان بهزیستی البرز بدسرپرست هستند
‌مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه طرح امین موقت راهکاری برای ساماندهی کودکان بدسرپرست است، گفت: متاسفانه تا‌کنون استقبال چندانی از این طرح صورت نگرفته است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ،داریوش بیات نژاد گفت : واگذاری فرزند به متقاضیان فرزندپذیری شرایط ویژه‌ای دارد و متقاضیان تنها می‌توانند کودکانی را به سرپرستی قبول کنند که بی‌سرپرست باشند.

وی افزود: سازمان بهزیستی نمی‌تواند کودکان بد سرپرست را به متقاضیان فرزندپذیری واگذار کند و اگر این واگذاری صورت بگیرد، قطعا موقتی خواهد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر 80 درصد کودکان بهزیستی البرز بدسرپرست هستند و تنها 20 درصد این کودکان شرایط واگذاری به خانواده‌های فرزندپذیر را دارند.

بیات نژاد در ادامه از اجرای طرح امین موقت سخن به میان آورد و گفت: کودکان بی‌سرپرست بیشتر از سه ماه در مراکز سازمان بهزیستی نگهداری نمی‌شوند و کودکان بدسرپرست را در هیچ قانونی نمی‌توان در اختیار خانواده‌های فرزند‌پذیر قرار داد، بر همین اساس ما در زمینه کودکان بد سرپرست می‌توانیم آنان را به صورت امین موقت به خانواده‌ها واگذار کنیم.

مدیرکل بهزیستی البرز تصریح کرد: با اجرای این طرح هر خانواده سه کودک را می‌تواند به سر‌پرستی بگیرد، به شرطی که تعداد خانواده ازهفت نفر تجاوز نکند‌.

وی در پایان گفت: البته تاکنون استقبال چشمگیری از این طرح صورت نگرفته است و امیدواریم با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی خانواده‌ها برای سرپرستی موقت کودکان بدسرپرست به مراکز بهزیستی مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز