تشکیل ۶۷۶پرونده تخلف زیست محیطی در چهارمحال وبختیاری

۱۳۹۵/۰۲/۰۱ - ۱۱:۳۶:۵۳
کد خبر: ۳۹۴۹۲۲
تشکیل ۶۷۶پرونده تخلف زیست محیطی در چهارمحال وبختیاری
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: سال گذشته 676پرونده تخلف زیست محیطی در استان تشکیل شد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ شهرام احمدی دراستانه روز جهانی زمین پاک در جمع رسانه های استان افزود: دراین مدت 786متخلف در حوزه های مختلف زیست محیطی در استان دستگیر شدند.

وی گفت: پرونده های تشکیل شده در حوزه شکار وصید غیر مجاز، شروع به صید و شکار، نگهداری، خرید و فروش غیرمجاز حیوانات، آلودگی زیست محیطی و تخریب محیط زیست بوده است.

وی اظهار داشت: دراین مدت 200پرونده در حوزه جرایم مربوط به جلوگیری از تخلفات شکار و صید و 144پرونده در خصوص آلودگی محیط زیست تشکیل شده است.

احمدی  افزود: در این مدت 135قبضه اسلحه نیز از متخلفان کشف و ضبط شد.

به گفته وی، برای متخلفان شکار وصید غیرمجاز، علاوه بر مجازاتی که در قانون دیده شده، محدودیت هایی نیز اعمال می شود.

وی، لغو پروانه شکار ومحرومیت از شکار وصید به مدت یک فصل تا لغو پروانه حمل اسلحه را از مجازات های قابل اعمال برای متخلفان شکار و صید غیرمجاز عنوان کرد.

وی گفت: جرائم نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار و صید غیرمجاز جانوران وحشی موضوع بند(چ) ماده 3 قانون شکار و صید نیز سال گذشته تصویب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: بر اساس بند(چ) قانون شکار وصید تعیین بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان از وظایف واختیارات شورایعالی حفاظت محیط زیست است و بر اساس ماده 18 همین قانون در مورد جرائم مذکور، از حیث مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم، به عنوان شاکی خصوصی شناخته می شود.

احمدی  با اشاره به نامگذاری دوم 22 آوریل به نام روز جهانی زمین پاک با شعار درختان برای زمین و زمین برای زندگی افزود: همزمان با این روز برنامه از جمله پاکسازی حاشیه تالاب های و دریاچه ها با کمک مردم و تشکل های مردمی و دانش آموزان برگزار می شود.

وی از برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و همایش روز زمین پاک در دانشگاه پیام نور با همکاری سمن های زیست محیطی و همچنین برگزاری جشنواره روز زمین پاک در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان بن را از دیگر برنامه های این روز دانست.

به گزارش برنا، استان چهارمحال وبختیاری به دلیل قرار گرفتن در منطقه زاگرس میانی یا زاگرس مرطوب از تنوع گیاهی و جانوری بالایی برخوردار است.

این استان دارای یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی و پنج منطقه حفاظت شده به مساحت 155هزار و 844 هکتار و دو منطقه شکار ممنوع به مساحت 51هزار و 724هکتار است.

هم اکنون 12.5 درصد مساحت چهارمحال و بختیاری تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز