قرارداد ساخت پتروشیمی مهران با سرمایه گذاری چین به امضا رسید

۱۳۹۵/۰۲/۰۱ - ۱۱:۲۱:۱۷
کد خبر: ۳۹۴۹۳۷
قرارداد ساخت پتروشیمی مهران با سرمایه گذاری چین به امضا رسید
قرارداد ساخت نخستین نیروگاه پتروشیمی شهرستان مهران روز سه شنبه با حضور استاندار ایلام بین شرکت مجری پتروسامان فراگستر و نمایندگان شرکت چینی سی.ان.تی.آی.سی (CNTIC) در هتل پارسیان آزادی تهران به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-محمدرضا دقیق مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت پتروسامان گستر به عنوان مجری این پروژه با اشاره به امضا قرارداد ساخت یک واحد پتروشیمی پروپیلن و زنجیره زیرمجموعه آن با سرمایه طرف چینی اعلام کرد: با اجرای این طرح محصولات پتروشیمی از جمله پلی اول، رزین فنول و آکریلیک اسید برای اولین بار در ایران تولید می شود ضمن اینکه زمینه ایجاد صنایع پایین دستی در شهرک های صنعتی استان ایلام و استان های مجاور و نیز تامین مواد اولیه سایر واحدهای تولیدی کشور فراهم می شود. 
وی با بیان اینکه این طرح براساس جدیدترین فناوری های کشورهایی همچون آلمان، انگلستان، دانمارک و فرانسه ساخته می شود تصریح کرد: محصولات این واحد پتروشیمی در تولید نایلون، انواع شوینده ها، رنگ ها، آسپرین، افزودنی های بنزین، چسب و... استفاده خواهد شد. 
مدیرعامل شرکت مجری ساخت واحد پتروشیمی مهران ابراز امیدواری کرد که با ساخت این نیروگاه، نیاز به واردات مواد اولیه صنایع پایین دستی نفت و گاز کشور از بین برود. 
وی با اشاره به اینکه ساخت این واحد پتروشیمی حدود 40 ماه زمان می برد خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح برای سه هزار نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود. 
*شرکت چینی سی.ان.تی.آی.سی (CNTIC)با 25 سال فعالیت در ایران 
یانگ بین دستیار مدیرعامل و نماینده شرکت چینی سی.ان.تی.آی.سی (CNTIC) به عنوان سرمایه گذار این پروژه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به سابقه 25 سال فعالیت این شرکت در ایران اشاره کرد و افزود: شرکت ما در تامین سرمایه (فاینانس) خطوط یک و دو مترو تهران و واگن های موردنیاز، چند کارخانه سیمان و برخی طرح های مخابراتی در ایران فعالیت کرده است. 
وی با بیان اینکه این شرکت به تازگی در حوزه ساخت نیروگاه های تولید انرژی های نو و واحدهای پتروشیمی فعال شده است تصریح کرد: ارزش قرارداد واحد پتروشیمی شهرستان مهران حدود یک میلیارد و 650 میلیون یورو است که سهم شرکت ما 85 درصد و طرف ایرانی 15 درصد است. 
یانگ بین ابراز امیدواری کرد که این شرکت در آینده در شمار بیشتری از طرح های عمرانی و صنعتی ایران بخصوص استان ایلام سرمایه گذاری کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز