مدیرکل آموزش وپرورش لرستان :

برنامه ریزی و تدبیر مهمترین شرط مدیریت است

۱۳۹۵/۰۲/۰۱ - ۱۳:۴۷:۳۳
کد خبر: ۳۹۵۰۲۵
برنامه ریزی و تدبیر مهمترین شرط مدیریت است
برنامه ریزی و تدبیر مهمترین شرط مدیریت است و مهمترین مولفه مدیرکارآمد و سرآمد داشتن میل به موفقیت است

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ مدیرکل آموزش وپرورش لرستان در نشست مدیران  و روسای آموزش و پرورش مناطق وشهرستانهای لرستان که در منطقه عشایری با محوریت بررسی راهکارهای تحقق شعار سال و تبیین طرح ها و برنامه های سال جدید برگزار شده بود ؛گفت : برنامه ریزی و تدبیر مهمترین شرط مدیریت است و مهمترین مولفه مدیرکارآمد و سرآمد داشتن میل به موفقیت است

وی با اشاره به دانش تخصصی و صلاحیت حرفه ای مدیران  گفت: آموزش و پرورش دستگاهی حساس ،ظریف، پیچیده  و پهن پیکر است که جایگاهی مهم و ویژه دارد و مدیریت در این دستگاه هم شرایط و زیر ساخت هایی دارد که باید توسط  مدیرانی لایق ،برتر و سرتر اداره شود تا بتوانند فرهنگی زیبا و تاثیر گذار را در جامعه نهادینه کنند  .

 

گودرز کریمی فرداشتن برنامه کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت را برای توفیق مدیران لازم و ضروری دانست و تصریح کرد  :  در برنامه ها باید جامعه هدف ،هدف گزاری و اهداف کمی و کیفی را دقیق در نظر گرفت تا بتوان مسیر موفقیت را با اطمینان طی کرد .

وی شاخص دوم مدیریت را داشتن ظاهری مرتب و آراسته دانست و بیان کرد : غرورشغلی هم مولفه دیگری است که باید مدیران آن را  در خود تقویت کنند.

کریمی فر عنوان کرد : شکی نیست که آموزش و پرورش در مقایسه با سایر دستگاهها ویژگی خاصی دارد  و برای پیش بردن اهداف باید از غرور شغلی و التهاب خاص هیجانی  برخورداربود و به شغل و موقعیت خود افتخار کرد .

 وی تاکیدکرد:باید اعتبار ،ارزش و جایگاه مهم آموزش و پرورش را در نظر داشت و آن را در جامعه  تقویت کرد .

کریمی فر با اشاره به ضرورت مهارت در ارتباطات  خاطر نشان کرد: یک مدیر باید  هنر ارتباطات ,اعتمادات و اطلاعات را  داشته باشد واز آن برای رسیدن به اهداف استفاده کند .

وی صداقت و صراحت را ویژگی دیگر مدیران برتر برشمرد و تصریح کرد : مدیری در آموزش و پرورش موفق است که صادق و صریح الهجه باشد .

کریمی فردارا بودن حافظه خوب و کیاست را در پیشبرد اهداف مدیران مهم برشمرد و افزود : مدیران باید در مهندسی اذهان  دیگران توفیق حاصل کنند و توانایی مواجهه با کارهای بزرگ را داشته باشند .

 وی مدیریت بحران و توانایی حل مسائل سنگین را ویژگی دیگران مدیران برتر برشمرد و  اظهارکرد : تصمیمات عاقلانه و دوری از تصمبمات احساسی ما را در مدیریت علمی و منطقی کمک می کند و از بحران سخت  عبور می دهد .

 

کریمی فر در ادامه به داشتن اعتماد به نفس و غلبه بر ترس تاکید کرد و یادآورشد : پس از اتخاذ تصمیمات عاقلانه باید با شجاعت بر انجام کارها تاکید کرد .

 وی عنوان کرد : دوراندیشی و ریسک پذیری مدیران را کمک می کند تا بتوانند برنامه ها را به درستی پیش ببرد .

کریمی فر با اشاره به لزوم نقد پذیری و داشتن صعه صدر مدیران گفت: باید از نقدهای سازنده هراسی به دل  راه نداد و با پذیرش نقدهای منطقی و سازنده  رو به جلو حرکت کرد .

وی خاطر نشان کرد : ممکن است در نقدها نکات و کلید واژه هایی باشد که بتوانند تغییری در تصمیمات مدیریتی ما ایجاد کند . وی در ادامه به  ایجاد انرژی مثبت هم اشاره کرد و بر برنامه محوری ،پژوهش مداری و اخلاق گرایی در آموزش و پرورش لرستان تاکید کرد .

کریمی فر از مدیران و روسای آموزش و پرورش خواست تا در ساماندهی بهینه نیروی انسانی و ارتقاء کیفیت آموزشی عالمانه و هوشمندانه حرکت کنند و مطابق برنامه ریزی حرکت کنند .

مدیرکل آموزش وپرورش لرستان همچنین بر ارتقاء میانگین نمرات نهایی و ارتقاء جایگاه لرستان در کنکور سراسری تاکید کرد و گفت : توجه به المپیادهای علمی ،جشنواره ها  وآزمون های پیشرفت تحصیلی می تواند دانش آموزان را در مسیر موفقیت و رشد علمی کمک کند .

گودرز کریمی فربر مدیریت  هزینه ها و اعتبارات هم تاکید کرد و گفت : باید از اعتبارات مالی به بهترین نحو استفاده کرد و از حداقل منابع مالی ،حداکثر بهره برداری را  کسب کرد .  

گفتنی است در این جلسه معاونین  آموزش متوسطه ،آموزش ابتدایی ،تربیت بدنی و سلامت ؛پژوهش ،پرورشی و فرهنگی ، سوادآموزی و  روسای ادارات حراست ، ارزیابی عملکرد ، تعاون ، امور اداری ،بودجه ،روابط عمومی و گزینش به تبیین برنامه های تخصصی حوزه کاری خود پرداختند و از روسا خواستند تا به دنبال ارتقای شاخص ها باشند .

لازم به ذکر است  تقدیر از مناطق و شهرستان های برتر در حوزه ارزیابی عملکرد هم برنامه دیگری بود که در جلسه روسا صورت گرفت در این برنامه در قسمت ارزیابی عملکرد شهرستانها به ترتیب ازمدیران  آموزش و پرورش ناحیه یک  و ناحیه دو شهرستان خرم آبادو بروجرد و در قسمت مناطق به ترتیب از روسای مناطق معمولان ،ویسیان و زز و ماهرو تجلیل شد 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز