مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

دولت نگاه مثبتی به بهره مندی از توانمندی بانوان دارد

۱۳۹۵/۰۲/۰۱ - ۱۴:۴۷:۱۵
کد خبر: ۳۹۵۰۶۰
دولت نگاه مثبتی به بهره مندی از توانمندی بانوان دارد
مریم بیدخام در نشست مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی گفت: دولت تدبیر و امید نگاه مثبتی به بهره مندی از توانمدی بانوان در عرصه مدیریتی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مریم بیدخام مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در نشست مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی که در سالن باقرالعلوم استانداری قزوین برگزارشد، بیان کرد: بنا به پیشنهاد مجموعه امور بانوان مقرر شد نشست هایی را داشته باشیم تا مشاوران امور بانوان دستگاه ها بتوانند پیشنهاد دهند که فواصل این نشست ها چگونه باشد.

وی در ادامه افزود: درصدد هستیم که در این نشست ها دغدغه بانوان در دستگاه ها، آسیب ها، مشکلات، خلاقیت ها و ایده ها را استخراج کنیم و برای سال۹۵ برنامه مستندی داشته باشیم تا کار از روال کاغذبازی خارج شده و اجرایی شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اضافه کرد: بحث دیگر، بودجه دستگاه ها برای امور بانوان است که شما مشاوران امور بانوان رصد کنید این بودجه چه میزان است تا ما مدیریت کرده و با تعامل با دستگاه ها به بهترین شکل ممکن هزینه کنیم.

بیدخام با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی زنان نخبه عنوان کرد: درصدد هستیم تا بانک اطلاعاتی زنان نخبه را داشته باشیم و مقرر شد این طرح به صورت تکمیل تا ۲هفته دیگر راه اندازی شود و در سایت امور بانوان نیز بخشی به عنوان تالار گفتگو داشته باشیم که خانم های نخبه ورود یافته و طرح ها و پیشنهادات خود را داشته باشند.

بیدخام اعلام کرد: با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید نگاه مثبتی به خانم ها دارد ولی باز هم به توازن نرسیدیم و هنوز آقایان به خانم ها اعتماد لازم را ندارند، با اینکه بانوان تجارب کافی و تحصیلات بالا دارند و می توانند در عرصه مدیریت به خوبی عمل کنند.

وی تأکید کرد: البته برخی خانم ها نیز اعتماد بیشتری در بحث مدیریت به آقایان دارند بنابراین شما مشاوران امور بانوان در دستگاه ها این موضوع را رصد کرده و بانوان توانمند را معرفی کنید تا جایگاه آنها ارتقا یابد و البته ما در این بحث به کمیت نمی پردازیم و اینکه فقط یک خانم مدیر شود زیرا این امر مشکلاتی را به دنبال دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: در سال جاری برنامه های مختلفی در دستور کار داریم یکی از برنامه ها برگزاری دوره توانمندسازی مدیران ارشد استان می باشد که یک دوره 1.5 روزه است و آنچه که مدیران خانم باید بدانند با آن آشنا می شوند.

بیدخام از راه اندازی بازارچه دائمی بانوان خبر داد و گفت: طرح دیگری که پیگیری می کنیم راه اندازی بازارچه دائمی بانوان است که در این بازارچه بانوان بی سرپرست، بدسرپرست و حتی خانم هایی که به دنبال فضایی برای عرضه توانمندی خود هستند، می توانند در این بازارچه کارهای خود را ارائه دهند.

بیدخام خاطر نشان کرد: آموزش مهارت ها به زنان بی سرپرست و بد سرپرست اقدام و طرح دیگری است که پیگیری می کنیم و این طرح با همکاری بهزیستی و کمیته امداد صورت می گیرد و بانوانی که دارای این شرایط هستند را معرفی کرده و سازمان مردم نهادی که در این خصوص اعلام آمادگی کرده است براساس توانمندی به این خانم ها آموزش های لازم را داده و اینها می توانند وارد بازار کار شوند.

وی در پایان یادآور شد: این امر موجب حفظ کرامت انسانی و کاهش آسیب های اجتماعی شده و بانوان سرپرست خانوار نیز توانمندتر می شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز