مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین خبر داد؛

اصناف قزوین ساماندهی می شوند

۱۳۹۵/۰۲/۰۲ - ۰۴:۰۷:۱۱
کد خبر: ۳۹۵۰۹۶
اصناف قزوین ساماندهی می شوند
ناصحی: با بکارگیری ظرفیتهای قوانین و مقررات شهرکهای صنعتی نسبت به ساماندهی اصناف استان برنامه ریزی و اقدام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، عبدالقهار ناصحی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین در جلسه ساماندهی اصناف افزود: در راستای اجرای هرچه بهتر سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه های راهبردی و حمایت از توسعه بنگاه های خرد، کوچک و متوسط و بهره برداری بهینه از امکانات و برنامه های حمایتی و فراهم نمودن زمینه های لازم برای ایجاد هم افزایی و تدوین برنامه های یکپارچه منسجم؛ طرح استقرار صنوف در شهرکهای صنعتی و یا ایجاد شهرک تخصصی صنفی مطرح و در مرحله بررسی می باشد.

وی گفت: در مرحله اول سعی بر این است صنوفی که قابلیت استقرار در شهرکها و نواحی صنعتی موجود را دارند در قالب استقرار در زون تخصصی صنفی و در صنوفی که نیاز استقرار در نزدیکی شهرها را دارند با هماهنگی دستگاههای اجرایی در قالب استقرار در شهرک صنفی جدید ساماندهی شوند.

ناصحی با اشاره به لزوم برخورداری اصناف مستعد از مزایای مقررات شهرکهای صنعتی اظهار داشت: تدوین برنامه های حمایتی از بنگاههای کوچک، ایجاد امکانات لازم برای ساماندهی اصناف دارای اولویت در شهرکها  و نواحی صنعتی تخصصی، حمایت از واحدهای صنفی در راستای توسعه خدمات صنفی، حمایت از توسعه و اصلاح شبکه های توزیع، پیگیری پیوند اصناف با واحدهای صنعتی در توسعه بازار و خصوصا توسعه صادرات، حمایت از خوشه ها و شبکه کسب و کار، حمایت از مصرف کالای تولید داخل و... از جمله اهداف و برنامه های این طرح هست.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان فراهم کردن زمینه ها و زیرساخت های لازم برای ساماندهی و استقرار بنگاه های خرد، کوچک و متوسط صنفی دارای اولویت (اصناف آلاینده، مزاحم، نیمه مزاحم، مشاغل پرترافیک، عمده فروشها، فروشگاههای زنجیره ای، فروشگاهها و نمایشگاههای بزرگ چند منظوره، فروشگاه های خودرو و...) در قالب شهرکها و نواحی صنعتی را از برنامه های مورد حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران عنوان کرد.

ناصحی در پایان گفت: تحقق تفاهم نامه شهرکهای صنعتی ایران با دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی و اتاق اصناف ایران در حال پیگیری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز