دبیرشورای اطلاع رسانی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:

تاکید استاندار بر راهبرد استفاده از نخبگان و همگرایی بیشتر در توسعه همه جانبه استان است

۱۳۹۵/۰۲/۰۱ - ۲۳:۳۰:۰۸
کد خبر: ۳۹۵۱۱۱
تاکید استاندار بر راهبرد استفاده از نخبگان و همگرایی بیشتر در توسعه همه جانبه استان است
دبیرشورای اطلاع رسانی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: تاکید بر همگرایی، همدلی و هم افزایی بیشتر، مهمترین خواسته و هدف نهایی در نشست جمعی از مسئولان اجرایی، صاحب نظران و نخبگان هم استانی مقیم تهران در بخش های مختلف و برخی مسئولان اجرایی استان بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از یاسوج؛سیدمحمد موحدپور با تبیین و تشریح جزئیاتی از جلسه هم اندیشی دکترخادمی استاندارکهگیلویه وبویراحمد با جمعی از مدیران و مسئولان اجرائی استانی مقیم تهران و مدیران اجرایی استان، افزود: اهتمام جدی بر نقاط مشترک و ظرفیت های بالقوه استان در حوزه های گوناگون از مباحث مهم و نکات کلیدی مطرح شده در این نشست بود.پ

وی تصریح کرد: استاندار ومسئولین استان بر این باورند که با تحلیل راهبردهای استفاده از مدیریت دانش و سرمایه فکری نخبگان در بخش خصوصی و دولتی، می توان ظرفیت های اقتصادی و توسعه ای را به روش علمی شکوفا کرد.

موحدپور تاکید بر ضرورت ادامه این نشست ها و بهره گیری از توان علمی، اجرایی، اندیشه ای و مشورتی تمامی مدیران و نخبگان هم استانی در جای جای مهین اسلامی و ایجاد همدلی و هم نوایی برای آبادانی و پیشرفت استان در بخش های مختلف را از دیگر اهداف این نشست عنوان کرد.

وی ادامه داد: مسئولین استانی بر این باورند که برای قرار گرفتن استان بر مدار توسعه، نخبه پروری و بهره گیری از نخبگان از مهمترین نوع سرمایه گذاری است و راهبرد استفاده از نخبگان بهترین نوع برنامه ریزی است.

مدیرکل حوزه استاندار با بیان اینکه، امروزه هر چقدر هم افزائی نخبگان بیشتری شود به توسعه نزدیکتر و موفقیت درعرصه های مختلف بیشتر خواهد بود، گفت: بهره گیری از دانش و تخصص نخبگان باید به یک رقابت تبدیل شود و به همین منظور این نشست برگزار شد.

موحدپور یادآور شد: آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، سید صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی، غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا، جمعی از مسئولان اجرایی و افراد صاحب نظر هم استانی مقیم تهران و مدیران اجرایی استانی در این نشست حضور داشتند.

وی با تقدیر از ارشادها و توصیه های عالمانه و راهبردی آیت الله ملک حسینی و تاکید وی بر همدلی، برادری و اهداف مشترک توسعه ای در نقاط مختلف استان، گفت: بدون شک عامل و آفت جدی در توسعه نیافتگی استان، تمرکز بر روی مسایل حاشیه ای، قومیتی و تا حدودی جناح بندی های سیاسی است که مقامات عالی استان در این نشست ها به دنبال راهکاری عملی برای مقابله با چنین معضلاتی هستند.

موحدپور ابراز داشت: با توجه به بافت سنتی، عشیره ای استان و وجود برخی نگاه های ضد توسعه ای و تفرقه افکنانه همچون سردسیری و گرمسیری نیز تاکید بر روی حذف این گونه رویکردها از دیگر مباحث مطرح شده و مورد تاکید ایت الله ملک حسینی و سید صفدر حسینی در این نشست بود.

به گفته مسئول روابط عمومی استاندار، سید صفدر حسینی که خود نیز از مدیران خوش نام و با تجربه در سطح ملی و از نیروهای بومی موفق هم استانی است از سیدموسی خادمی استاندار فرهیخته و علمی به خاطر نگاه های توسعه ای وی تقدیر کرد.

موحدپور افزود: حسینی همچنین از استاندار، مدیریت برنامه ریزی استان و مجموعه مدیران در زمینه جذب حداکثری کمک ها و اعتبارات صندوق توسعه ملی در دو سال گذشته نیز قدرانی و اعلام رضایت کرد.

وی تصریح کرد: صفدر حسینی از ارشادهای عالمانه و در عین حال نگاه تیزبین ایت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان نسبت به مسایل مختلف استان و همدلی، همگرایی و تعامل بیشتر بین مسئولان و تاکید بر روی اشتراکات استانی نیز تقدیر و خواستار ادامه چنین نشست هایی شد.

وی اظهار داشت: سیدموسی خادمی در این نشست از توجه و اهتمام ویژه دولت و نیز صندوق توسعه ملی برای کمک به استان های کمتر برخوردار از جمله کهگیلویه وبویراحمد قدردانی کرد و خواستار جذب وتخصیص اعتبارات بیشتر این صندوق به ویژه در بخش های کشاورزی، صنعت و گردشگری شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز