چهار نامزد حوزه خرم آباد و چگنی بر رعایت منشور اخلاق انتخاباتی توافق کردند

۱۳۹۵/۰۲/۰۲ - ۱۱:۵۲:۵۶
کد خبر: ۳۹۵۲۸۳
چهار نامزد حوزه خرم آباد و چگنی بر رعایت منشور اخلاق انتخاباتی توافق کردند
چهار نامزد حوزه خرم آباد و دوره چگنی در دور دوم انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی بر رعایت میثاق نامه ای با عنوان ' منشور اخلاق انتخاباتی' توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از خرم آباد، در این راستا نامزدهای انتخاباتی بر رعایت اخلاق و قانون تاکید داشته و هرگونه بداخلاقی انتخاباتی را محکوم کرده اند.
نامزدهای حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی در این منشور عمل و سخنی را که موجب هتک حرمت سایر رقیبان شود محکوم و توافق کرده اند: خود و حامیانمان را به احتراز از هرگونه تخریب متعهد می دانیم.
همچنین این نامزدها توافق کردند: از نیاز مادی افراد برای جذب آرا استفاده نخواهیم کرد چراکه این امر را غیرقانونی و غیرشرعی می دانیم.
این افراد اظهار داشته اند: برای ورود به مجلس قانونگذاری نمی توان قانون گریز بود، بنابراین برائت خود را از هر عمل تبلیغاتی غیرقانونی که موجب آزار شهروندان و برهم زدن نظم و منظر شهری شود ، اعلام می کنیم.
نامزدهای دور دوم انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی با تاکید بر پذیرش اصول مردم سالاری دینی اعلام کرده اند: ضمن احترام به منتخبان مردم، از اقدامی که موجب تحریک طرفداران، دو دستگی و اختلاف در جامعه شود پرهیز نموده و چنانچه اعتراضی داشته باشیم از طریق مجاری قانونی پیگیر خواهیم بود.
انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در لرستان در 769 شعبه و صندوق اخذ رای و سه حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی با 343 شعبه ،بروجرد با 238 شعبه و دورود و ازنا با 188 شعبه برگزار می شود.
واجدین شرایط رای دادن در استان طی مرحله دوم 898 هزار 225 نفر است که از این مجموع 433 هزار و 658 نفر درحوزه انتخابیه خرم آباد ودوره چگنی ،277 هزار و 743 نفر در حوزه انتخابیه بروجرد ،و 186 هزار و 824 نفر در حوزه انتخابیه دورود و ازنا ساکن هستند .
از مجموع هفت حوزه انتخابیه این استان نمایندگان مجلس شورای اسلامی حوزه های انتخابیه الیگودرز ،سلسله و دلفان، کوهدشت و رومشکان و پلدختر در هفتم اسفند سال گذشته انتخاب و در سه حوزه دیگر لرستان رقابت بین 10نامزد به دور دوم کشیده شده است.
میانگین مشارکت مردم استان در دور اول انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی 64 درصد بوده است.
این استان دارای 9 کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی، هفت حوزه انتخابیه و 11 شهرستان است که در این دوره پنج کرسی تعیین تکلیف می شوند.
مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دهم اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز