دکتر بیرانوندکاندیدای اصلاح طلبان خرم آباددر جمع هنرمندان :

اصحاب قلم همواره مدافع اندیشه‌ی تغییرخواهی و پیشرفت بوده‌اند

۱۳۹۵/۰۲/۰۴ - ۰۸:۲۶:۱۸
کد خبر: ۳۹۵۶۱۵
اصحاب قلم همواره مدافع اندیشه‌ی تغییرخواهی و پیشرفت بوده‌اند
همایش بزرگ هنرمندان، شاعران و روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب حامی دکتر محمد بیرانوندی در سینما ایران خرم‌آباد برگزار شد و دکتر بیرانوندی خطاب به حاضران گفت:«رویکرد ما تقویت مشارکت هنرمندان برای رفع مشکلات حوزه‌ی فرهنگ است».

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، همایش بزرگ هنرمندان، شاعران و روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب حامی دکتر محمد بیرانوندی در سینما ایران خرم‌آباد برگزار شد و دکتر بیرانوندی خطاب به حاضران گفت:«رویکرد ما تقویت مشارکت هنرمندان برای رفع مشکلات حوزه‌ی فرهنگ است».

در این همایش که تحت عنوان «یک پنجره رو به خورشید» و با پیگیری فرهیختگانی چون عبدالرضا شهبازی (شاعر و نویسنده)، شیرزاد بسطامی و حمایت حزب ندای ایرانیان (شاخه لرستان) برگزار شد، هنرمندانی همچون استاد غلام سبزعلی در همایش حضور یافتند و دکتر بیرانوندی نیز وقتی که پشت تریبون قرار گرفت خطاب به جمعیت بیان داشت:«دردها و مشکلات حوزه‌ی فرهنگ اصلاً از دردها و مشکلات حوزه‌های دیگری چون اقتصاد، کمتر نیستند و درمان این دردها جزء با مشارکت خود هنرمندان، شاعران، نویسندگان و روزنامه‌نگاران، ممکن نیست».

دکتر محمد بیرانوند توضیح داد:«اندیشمندان و هنرمندان، چراغ‌های راهنمای یک جامعه هستند و همیشه مدافع اندیشه‌ی تغییرخواهی و پیشرفت‌خواهی بوده‌اند».

وی که مدام سخنانش با تشویق‌های پی در پی حاضران روبه‌رو می‌شد ادامه داد:«صاحبان قدرت نیز باید از انتقادات هنرمندان، شاعران و روزنامه‌نگاران دفاع کنند و همواره باید از مشورت با اصحاب قلم و هنر، بهره جست».

کاندیدای اصلاح‌طلب حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره‌چگنی بیان داشت:«اعتقاد بنده نیز این است که همیشه از مشورت‌های اصحاب قلم و جامعه‌ی هنرمندان باید استفاده کنیم و خود را نیازمند به مشورت‌خواهی از هنرمندان و اندیشمندان می‌دانم».

محمد بیرانوندی تأکید کرد:«بی‌تردید با مشورت‌ کردن و نظرخواستن از اصحاب قلم است که می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست و کارشناسی، گام‌هایی اساسی برای رفع مشکلات این عرصه برداریم».

در این آیین که فرهیختگانی همچون عزیز بیرانوند نیز حضور داشتند از طرف جامعه‌ی هنرمندان اصلاح‌طلب، لوح تقدیری به دکتر محمد بیرانوندی اهدا شد و صیدمحمدخان خطاب به حاضران گفت:«این لوح تقدیری که به بنده اهدا شده است بی‌شک برای من، یک میثاق‌نامه خواهد بود». این گفته‌ی دکتر محمد بیرانوندی با تشویق‌های ممتد حاضران روبه‌رو شد.

گفتنی است در همایش بزرگ «یک پنجره رو به خورشید»، این دیدگاه‌ها بیان شد:

الف)ضرورت تأسیس یک مرکز لرستان‌‌شناسی.

ب)تقویت انجمن‌های مردم‌نهاد در حوزه‌ی هنرمندان.

پ)تقویت رسانه‌ها به‌ویژه تقویت مطبوعات محلی.

ت)دفاع از تلاش برای ترسیم خط‌الرسم زبان مادری.

ث)حمایت قاطعانه‌ی هنرمندان اصلاح‌طلب از جریان و حرکت اصلاح‌طلبی.

ح)تقویت زبان مادری.

همچنین با ابتکار کمیته‌ی هنرمندان ستاد شمال دکتر بیرانوندی که مسئولیت آن نیز بردوش شاعر شناخته‌ شده‌ی استان، عبدالرضا شهبازی است، تعداد 10 هزار جلد کتاب در بین شهروندان ساکن مناطق حاشیه‌ای خرم‌آباد توزیع می‌شود که خود، نوعی حرکت فرهنگی است و نیز به‌عنوان «تبلیغات فرهنگی و سالم»، ارزیابی می‌شود.

 

نظر شما