حسین نوروزی تاکید کرد:

با افزایش اجاره سالن‌ها به‌شدت مخالف هستیم

۱۳۹۵/۰۲/۰۴ - ۱۰:۰۸:۳۴
کد خبر: ۳۹۵۷۲۸
با افزایش اجاره سالن‌ها به‌شدت مخالف هستیم
رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر قدس گفت: این شورا درصدد احیای ورزش‌های بومی محلی است.

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران غرب، حسین نوروزی اظهار کرد: برای استفاده بهینه شهروندان از سالن‌های ورزشی و احیای ورزش‌های سنتی و بومی محلی در شهر قدس جلسه کمیسیون ورزش شورای اسلامی این شهر با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، معاون ورزش شهرداری و رئیس هیأت کبدی و اعضای کمیسیون ورزش شورای شهر برگزار شد.

وی با اشاره به لزوم ارائه تسهیلات مناسب به شهروندان در استفاده از اماکن ورزشی شهر قدس بیان کرد: در شهرستان قدس هفت سالن و یک استخر مربوط به اداره ورزش و جوانان، پنج سالن مربوط به آموزش و پرورش و سه سالن، یک استخر، دو زمین چمن مصنوعی و یک زمین چمن طبیعی در اختیار سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قدس است.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر قدس تصریح کرد: من و همکاران بنده در شورای اسلامی قصد دارند امکانات و تجهیزات ورزشی را با کمترین هزینه در اختیار مردم قرار دهند تا زمینه توسعه ورزش همگانی و قهرمانی فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم سالن‌هایی که در اختیار شهرداری هستند به‌صورت خانه ورزش اداره شوند و هزینه برای آن دسته از شهروندان که قصد استفاده آموزشی از این اماکن را دارند به‌صورت 50 درصد تخفیف محاسبه شود.

نوروزی گفت: با توجه به اینکه اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس اماکن ورزشی را از طریق مزایده در اختیار مردم قرار می‌دهد، بنابراین هزینه و تعرفه اجاره سالن‌ها برای عموم مردم گران است و ما باید به‌عنوان نمایندگان تلاش کنیم هزینه‌ها کاهش یابد.

وی اظهار کرد: همچنین مقرر شده است تا سالن‌ها به مانند گذشته و بر اساس قانون از طریق مزایده واگذار شوند اما باید تسهیلات برای آموزش و کلاس‌های ورزشی دیده شود.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر قدس بیان کرد: با افزایش اجاره سالن‌ها به‌شدت مخالف هستیم و این جلسه برای یکسان‌سازی سالن‌های ادارات مختلف برگزار شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه شورای اسلامی شهر فقط می‌تواند درباره سالن‌های زیر پوشش شهرداری این شهر نظر بدهد، آموزش و پرورش این تسهیلات را ارائه می‌کند اما روال اداره ورزش و جوانان این طور نیست البته بنا به نظر رئیس این اداره این کار بر اساس قانون است.

نوروزی خاطرنشان کرد: در خصوص احیای بازی‌های بومی و محلی مانند هفت سنگ و زو که در قدیم موجب شادی و نشاط مردم می‌شد و در حال حاضر نیز کبدی، طناب‌کشی، الک‌‌دولک و خیلی بازی‌های دیگر، همچنین چوب بازی اقوام یا ورزش‌های محلی برخی اقوام که فراوانی آن در شهر ما بسیار است، شورای شهر پیشنهاد داده است که ادارات مربوطه و سازمان ورزشی شهرداری هماهنگی داشته باشند و از کارشناسان این بازی‌ها طرح بگیرند.

وی در پایان متذکر شد: همچنین پیشنهاد داده شد تا هر اداره دو نفر را تا جلسه بعدی معرفی کنند تا ببینیم چگونه می‌توان این طرح را اجرا کرد، همچنین هزینه‌ها پیش‌بینی شود و در یک هفته در تابستان جشنواره این بازی‌ها در یک منطقه مناسب از شهر با حضور همشهریان عزیز برگزار شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز