۶۳۵ بازرس بر فرآیند برگزاری انتخابات ۱۰ اردیبهشت در استان ایلام نظارت می کنند

۱۳۹۵/۰۲/۰۴ - ۱۳:۱۸:۲۴
کد خبر: ۳۹۵۸۸۰
۶۳۵ بازرس بر فرآیند برگزاری انتخابات ۱۰ اردیبهشت در استان ایلام نظارت می کنند
رئیس هیات بازرسی انتخابات استان ایلام گفت: 635 بازرس بر فرآیند برگزاری مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران در این استان نظارت می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-علی رشیدی  رئیس هیات بازرسی انتخابات استان ایلام  اعلام کرد: به ازای هر صندوق رای یک بازرس در نظر گرفته شده و به ازای هر 10 تا 20 صندوق نیز یک سربازرس حضور خواهد داشت که در مجموع 47 سربازرس بر فرآیند برگزاری انتخابات 10 اردیبهشت نظارت دارند.

وی تعداد اعضای هیات بازرسی شهرستان را در 10 فرمانداری استان را 30 نفر و به ازای هر شهرستان سه نفر عنوان کرد و افزود: پنج نفر نیز به عنوان اعضای هیات بازرسی استان ایلام فعالیت می کنند.
رئیس هیات بازرسی انتخابات ایلام یادآور شد: 10 نفر به عنوان بازرس ویژه، سه نفر معین شهرستان و 2 نفر نیز در دبیرخانه هیات بازرسی انتخابات حضور پیدا می کنند.
رشیدی تاکید کرد: در مجموع 635 نفر به عنوان اعضای هیات بازرسی بر انتخابات مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان فعالیت خود را از ابتدای زمان رای گیری تا پایان شمارش آرا بر عهده دارند.
رئیس هیات بازرسی انتخابات ایلام با توصیه به نامزدها و هوادارن آنها در خصوص رعایت قوانین و مقررات و احترام متقابل به یکدیگر اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون گزارش قابل تاملی در خصوص بروز تخلفات انتخاباتی دریافت نشده و روند تبلیغات، فعالیت نامزدها و هواداران آنها در فضایی پرنشاط و رقابتی در جریان است.
در مرحله نخست انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایلام، مهران، ملکشاهی، چرداول، سیروان و ایوان هیچکدام از داوطلبان حائز اکثریت آرا نشدند و در نهایت سلام امینی، سارا فلاحی، جلال میرزایی و لطیف صادقی با کسب بیشترین آرا به مرحله دوم راه یافتند که در این مرحله، 2 نامزدی که بیشترین رای را کسب کنند به عنوان نماینده مردم در مجلس دهم انتخاب خواهند شد. 
در حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره نیز شادمهر کاظم زاده و علی محمد احمدی برای تعیین تنها نماینده این حوزه انتخابیه در مرحله دوم با یکدیگر رقابت می کنند که از میان این دو، آن که حائز بیشترین رای شود به مجلس راه می یابد. 
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و حدود 590 هزار نفر جمعیت که از این میزان حدود 435 هزار نفر واجد شرایط رای هستند، سه کرسی نمایندگی (2 کرسی حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) در مجلس شورای اسلامی دارد. 
برای جمع آوری آرای مردم این استان در انتخابات روز جمعه هفتم اسفند 531 شعبه اخذ رای ثابت و سیار در نظر گرفته شده که 334 شعبه ثابت و سیار در حوزه انتخابیه ایلام و 197 شعبه اخذ رای ثابت و سیار نیز در حوزه انتخابیه دهلران مستقر است. 
مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ایلام همزمان با دیگر شهرهایی که انتخابات آنها به این مرحله کشیده شده است، روز جمعه 10 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

نظر شما