سهل‌انگار نباشیم؛ آتش‌سوزی در راه است

۱۳۹۵/۰۲/۰۴ - ۱۴:۱۰:۵۶
کد خبر: ۳۹۵۹۲۲
سهل‌انگار نباشیم؛ آتش‌سوزی در راه است
رئیس اداره جنگل‌های ایلام گفت: بهره‌برداران سقز سه ماه تابستان در جنگل‌های ایلام حضور دارند و بهترین ظرفیت برای پیشگیری از آتش‌سوزی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-جلال نوری‌نژاد» رئیس اداره جنگل‌های ایلام اعلام کرد: در مورد اقدامات پیشگیرانه و عملیاتی برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های استان در فصل تابستان، 

اظهار کرد:با توجه به بارش‌های فراوان در استان و پوشش گیاهی و جنگل بکر احتمال وقوع آتش‌سوزی بسیار زیاد است و در این زمینه منابع طبیعی اقدامات مهمی برای پیشگیری و مهار آتش‌سوزی را در دستور کار دارد.

وی بابیان اینکه امسال از عرصه‌های طبیعی و جنگلی با مشارکت مردم حفاظت می‌کنیم، افزود:از آنجا که 126 تعاونی بهره‌برداری از برکات طبیعت بخصوص سقز با جمعیت بیش از 5 هزار نفر در استان فعال است در نظر داریم از این ظرفیت برای حفاظت از جنگل‌ها و پیشگیری از آتش‌سوزی استفاده کنیم.

نوری نژاد بابیان اینکه بهره‌برداران سقز طبق قرار داد موظف می‌شود از عرصه‌های و جنگل مراقب کنند، خاطرنشان کرد: پیشگیری از حریق اولویت منابع طبیعی استان در فصل گرما است.

رئیس اداره جنگل‌های استان با اشاره به اینکه بهره‌برداران سقز تمام سه ماه تابستان برای برداشت این نعمت خدادادی در جنگل‌ها حضور دارند،گفت: امیدواریم این روش به حفاظت از جنگل‌های استان کمک کند.

 «مازیار سلیمان نژاد» - مدیر کل محیط‌زیست استان نیز بابیان اینکه محیط‌زیست با همکاری سازمان های مردم‌نهاد  برنامه لازم برای پیشگیری از آتش‌سوزی برنامه دارد، گفت: بهترین اهرم حفاظت از جنگل و محیط‌زیست و بخصوص جلوگیری از آتش‌سوزی  فرهنگ‌سازی است که رسانه‌ها باید در این زمینه کمک کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز