شهردار ثامن:

ضرورت بهره‌گیری از یافته‌های دانشگاهی در جهت توسعه بافت پیرامون حرم رضوی

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۰۹:۰۴:۱۳
کد خبر: ۳۹۶۲۶۱
ضرورت بهره‌گیری از یافته‌های دانشگاهی در جهت توسعه بافت پیرامون حرم رضوی
شهردار ثامن گفت: بهره‎گیری از یافته‌های دانشگاهی می تواند سبب توسعه و افزایش کیفیت در پیشبرد طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حمید ضمیری در جلسه با مدیران دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در مرحله آسیب شناسی و بازنگری است و در این راستا جلسات متعددی در کشور برای این امر برگزار شده است.

وی با اشاره به مهمترین رویکردهای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، گفت: سهولت در امر زیارت یکی از مهمترین اهداف این طرح است که با افزایش دسترسی ها به سمت حرم مطهر و ایجاد هشت ره‌باغ در این مسیر به دنبال این هدف هستیم.

ضمیری خاطرنشان کرد: همچنین در طرح جدید کاهش مداخلات و حفظ هویت بافت با کمک مردم منطقه از اهداف مهم ما می باشد.

شهردار ثامن در ادامه با تاکید بر ضرورت استفاده از نظرات مشاورین و اساتید دانشگاهی در حوزه های مختلف طرح تصریح کرد: بهره‎گیری از مطالعات علمی و یافته‌های دانشگاهی می تواند سبب توسعه و افزایش کیفیت در پیشبرد طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی شود.

دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این جلسه با بیان اینکه عصاره و اسانس ایران یعنی بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در درون بافت 366 هکتاری پیرامون حرم مطهر رضوی قرار گرفته است، به تفاهم نامه همکاری فیمابین دانشگاه و شهرداری ثامن اشاره کرد و گفت: آنچه در نظر ما اهمیت دارد کیفیت کار و اعتباری است که برای دانشگاه ما توسط این منطقه بدست می آید.

وی با اشاره به این مطلب که پژوهش در کنار بحث آموزش در دستور کار دانشگاه ها قرار دارد، ادامه داد: ما به دنبال ایجاد ارتباط با جامعه و حضور در فضای واقعی برای پرداختن به مسائل روز و واقعی هستیم تا آنها را مورد پژوهش قرار دهیم.

احمدرضا بهرامی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی نیز در این جلسه اظهار کرد: دانشگاه فردوسی به عنوان یک ظرفیت عظیم خود را مدیون جامعه و موظف به پاسخگویی به جامعه می داد.

وی یکی از اولویت های دانشگاه را موضوع گردشگری و زیارت دانست و گفت: در همین راستا، پژوهشکده ای با عنوان گردشگری و زیارت ایجاد شده تا با پرداختن به حوزه های مختلف این بحث، فرصت مناسبی را در خدمت نهادهایی همچون شهرداری ثامن بگذارد.

یادآور می شود، در این جلسه تفاهم نامه همکاری فیمابین دانشگاه فردوسی مشهد و شهرداری منطقه ثامن با هدف انتقال تجربیات، پیاده سازی فناوری و به خدمت گرفتن دانش در خدمات و مدیریت شهری برای رفاه زائران و مجاوران، کمک به تصمیم سازی و تصمیم گیری در قالب گروه های تخصصی و ... به امضا رسید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز