استاندار لرستان :

پرونده واحدهای مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ بایدبسته شود

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۱۲:۴۶:۱۹
کد خبر: ۳۹۶۳۶۵
پرونده واحدهای مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ بایدبسته شود
باید با اقدامات لازم و اساسی کاری کنیم پرونده واحدهای مسکن مهر تا پایان سال 95 بسته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،هوشنگ بازوند استاندار لرستان در جلسه شورای مسکن با بیان اینکه دانشگاه‌های لرستان و علوم‌پزشکی، کمیته امداد و شهرداری متقاضی دریافت واحدهای بدون متقاضی در خرم‌آباد هستند عنوان کرد:در شورای مسکن با تاکید بر اینکه تمامی تلاش ما بر این است که تمامی واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر تا پایان سال‌جاری افتتاح و به بهره‌برداری برسند.

بازوند با بیان اینکه واحدهای نیمه‌تمام باید تکمیل شود افزود: باید با اقدامات لازم و اساسی کاری کنیم پرونده واحدهای مسکن مهر تا پایان سال 95 بسته شود.

وی  خاطر نشان کرد: به اندازه کافی گرفتار واحدهای مسکن مهر استان شده‌ایم چون پایه این طرح از اول خراب بوده است. طولانی شدن بهره برداری از این واحدها در استان به هیچ وجه قابل قبول نیست.

بازوند با اشاره به آمار واحدهای بدون متقاضی تصریح کرد: باید مدیر کل راه و شهرسازی لرستان برنامه عملیاتی خود را در رابطه به تعیین تکلیف این تعداد واحد بدون متقاضی به شورای مسکن استان ارائه دهد.

وی یادآور شد: اداره کل راه و شهرسازی 15 روز وقت دارد که وضعیت واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی را تعیین تکلیف کند و 10 روز بعد از آن نیز فرصت دارند که برنامه واگذاری 1876 واحد بدون متقاضی را ارائه دهد.

بازوند اظهار کرد: دانشگاه لرستان، علوم پزشکی، کمیته امداد و شهرداری متقاضی دریافت واحدهای بدون متقاضی در خرم‌آباد هستند. دانشگاه‌ها نیز می‌توانند به عنوان خوابگاه‌های متاهلی از واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی در کمالوند خرم‌آباد بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به  زیرساخت‌های مسکن مهر بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان باید همکاری لازم را با شرکت‌های خدماتی نظیر برق، گاز و... در این خصوص داشته باشد.

بازوند تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی همه اختیارات را در رابطه با واحدهای مسکن مهر به شورای مسکن استان‌ها واگذار کرده و در این راستا باید راه‌حل مناسبی برای رفع مشکلات این واحدها در نظر بگیریم.

وی  تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی برای پرداخت هزینه‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان اگر می‌تواند زمین به آنها واگذار کند چون با توجه به وضعیت مالی بد دولت بعید به نظر می‌رسد که اعتباری به این امر اختصاص یابد و البته اگر زمین هم به این شرکت‌ها به جای پول واگذار نشود آنها نیز نمی‌توانند خدمات خود را ارائه دهند.

استاندارلرستان با بیان اینکه شرکت‌های خدمات‌رسان در صورت اختصاص یافتن زمین می‌توانند با فروش آنها هزینه‌های مورد نیاز برای تامین زیرساخت‌های مسکن مهر را تامین کنند،  اظهار داشت: خیلی‌ها دنبال این هستند روند اتمام طرح مسکن مهر کش پیدا کند و به سرانجام نرسد.

هوشنگ بازوند در پایان خاطر نشان کرد: برای اجرای مسکن مهر 48 هزار میلیارد تومان از طرف بانک مرکزی و به همین میزان توسط مردم سرمایه‌گذاری شده و برای تامین زیرساخت‌ها هم 10 تا 12 هزار میلیارد تومان هزینه شده است و نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز