به دلیل کمبود ظرفیت؛

۹ هزار نفر در قم از شرکت در اعتکاف جا مانده‌اند

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۱۲:۵۹:۲۱
کد خبر: ۳۹۶۳۷۰
۹ هزار نفر در قم از شرکت در اعتکاف جا مانده‌اند
مسئول ستاد اعتکاف استان قم گفت که ۹ هزار نفر در قم از شرکت در مراسم معنوی اعتکاف به دلیل کمبود ظرفیت جا مانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تکیه‌ای در حاشیه حضور مسئولان استان، نمایندگان بیوت مراجع تقلید و خیرین در جمع معتکفان مسجد امام حسن عسکری(ع) با اشاره به علاقه و استقبال مردم از سنت حسنه اعتکاف، اظهار کرد: به علت کمبود امکانات، امسال ۹ هزار نفر از ثبت نام کنندگان نتوانستند در این آیین معنوی شرکت کنند.

وی افزود: در آستان قدس رضوی هم ۱۱۰ هزار نفر ثبت نام کردند که به علت وضعیت مسجد گوهرشاد فقط هزار نفر توانستند معتکف شوند.

مسئول ستاد اعتکاف استان قم ادامه داد: با اضافه شدن شبستان جدید به مسجد امام حسن عسکری(ع) ظرفیت این مسجد برای اعتکاف دو برابر شده است.

حجت الاسلام تکیه‌ای افزود: در گذشته پشتیبانی و عنایت ویژه آیت الله گلپایگانی موجب رونق اعتکاف بود و این سنت حسنه از مسجد امام حسن عسکری (ع) به مساجد اعظم، جامع و جمکران سرایت کرد.

وی ادامه داد: اعتکاف بعد از انقلاب توسعه پیدا کرد و حقیقتا یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی اعتکاف است.

مسئول ستاد اعتکاف استان قم با بیان اینکه امسال سنت حسنه اعتکاف در ۶۲ کشور در حال برگزاری است اظهار کرد: اعتکاف تبدیل به یک مسئله بین المللی شده است و فقط دو هزار نفر در مرکز اسلامی لندن و هامبورگ معتکف شده‌اند.

وی در پایان از تولید نرم افزار جامع اعتکاف با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد و گفت: با همکاری جامعه المصطفی العالمیه نیز هزار قفسه کتاب اعتکاف در هزار مرکز فرهنگی دنیا راه اندازی خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید باقر گلپایگانی، حجت الاسلام والمسلمین حسن صافی گلپایگانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای شورای شهر و برخی دیگر از مسئولان استانی از شخصیت‌هایی هستند که از ستاد مرکزی اعتکاف قم واقع در مسجد امام حسن عسکری (ع) بازدید کردند.

حجت الاسلام حسن صافی گلپایگانی در جلسه‌ای که با حضور مسئولان ستاد اعتکاف و مهمانان برگزار شد با قدردانی از برگزاری شکوه‌مند آیین معنوی اعتکاف اظهار داشت: گسترش اعتکاف در سطح بین المللی مرهون تلاش‌های مسئولان اعتکاف در قم است.

فرزند آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با اشاره به سابقه اعتکاف در قم یادآور شد: در گذشته مرحوم آیت الله میرزا مهدی بروجردی که در زمان آیت الله العظمی بروجردی مسئولیت اجرای امور حوزه را بر عهده داشت به تنهایی در مسجد امام حسن عسکری (ع) معتکف می‌شد و بعد‌ها حضرت آیت الله گلپایگانی هم به ایشان ملحق شدند.

وی بر لزوم تشکر و دلجویی از افرادی که به علت کمبود ظرفیت موفق به حضور در اعتکاف نشدند تاکید کرد و گفت: مناسب است جلسه‌ای تشکیل و از کسانی که نتوانستند در اعتکاف شرکت کنند قدردانی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز