مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

مهمترین وظیفه آموزش و پرورش در حوزه اقتصاد مقاومتی، فرهنگ سازی است

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۱۳:۰۱:۲۵
کد خبر: ۳۹۶۳۷۱
مهمترین وظیفه آموزش و پرورش در حوزه اقتصاد مقاومتی، فرهنگ سازی است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مهمترین وظیفه آموزش و پرورش در حوزه اقتصاد مقاومتی، فرهنگ سازی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان، خود باوری و اعتماد مردم را از مهمترین شاخصه های اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهار کرد: به منظور دستیابی به اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ آن در جامعه ایجاد و نهادینه شود.

وی از آموزش و پرورش به عنوان موثرترین دستگاه فرهنگی و فرهنگسازی کشور نام برد و تصریح  کرد: نقش مدارس و فرهنگیان  در ترویج  فرهنگ  اقتصاد مقاومتی انکار ناپذیر است.

محسن بیگی فرهنگ سازی فرهنگ کار و کار آفرینی  و تغییر نگرش در حوزه اقتصاد مقاومتی را از اولویت های مهم آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان کرد: هدایت وتحصیل دانش آموزان در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش، مصداق عینی تحقق اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به سرمایه های درون و برون سازمانی آموزش و پرورش اذعان کرد: مدیریت صحیح منابع  انسانی و صرفه جویی در هزینه ها، امکان جبران بخش زیادی از کمبود ها  را فراهم می سازد.

محمد محسن بیگی بر کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی در راستای تربیت نیروی انسانی کارآمد و پویا برای آینده کشور در مدارس تاکید کرد.

وی اظهار کرد: معلمان ، مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس متولیان اصلی امر تعلیم تربیت هستند و باید با بازدید های میدانی و تحلیل های مستمر از فعالیت های مدارس مطالبه گر حقوق دانش آموزان باشند.

محسن بیگی با بیان اینکه اهداف آموزش و پرورش از لحاظ کمی محقق شده است، گفت: باید با برنامه ریزی اصولی متناسب با وضعیت موجود  در زمینه کیفیت بخشی به  فعالیت ها در آموزش و پرورش تلاش شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر بروز رسانی علمی معلمان در راستای ارتقاء سطح آگاهی و دانش آنها متناسب با پیشرفت تکنولوژی و علم روز دنیا نیز تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز