استاندار ایلام: طرح تحول سلامت موجب کاهش بار مالی و افزایش رضایت مردم شد

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۱۵:۴۹:۳۸
کد خبر: ۳۹۶۴۹۴
استاندار ایلام: طرح تحول سلامت موجب کاهش بار مالی و افزایش رضایت مردم شد
استاندار ایلام گفت: اجرای طرح تحول سلامت در 2 سال گذشته در کشور باعث کاهش بار مالی هزینه های درمانی مردم و همچنین افزایش رضایت مندی آنها از این طرح شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-محمدرضا مروارید روز یکشنبه در همایش ملی سلامت اظهار کرد: دولت در این مدت با وجود مشکلات مالی فراوان اما به خوبی از عهده انجام این طرح برآمد و تحولی بزرگ در حوزه سلامت، درمان و بهداشت جامعه ایجاد کرده است.
وی افزود: در برخی کشورهای پیشرفته همچون آمریکا دولت هنوز با مشکلات بیمه و بخش سلامت مواجه است در حالیکه در ایران به مدد ایثار فعالان حوزه درمان به ویژه پزشکان مشکلات حوزه سلامت تا حدود زیادی کاهش یافته است.
مروارید با بیان اینکه باید به تدریج همه مراحل این طرح به صورت کامل و جامع اجرایی شود، تاکید کرد: در این مدت استان ایلام بیشترین موارد بهره برداری از پروژه های عمرانی و خدماتی در میان دستگاه های اجرایی را در حوزه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی داشته است.
وی یادآور شد: ایران در منطقه خاورمیانه برای ریشه کنی و مبارزه با بیماری های واگیر و غیر واگیر جایگاه برتر را دارد و در زمینه تولید برخی از داروها به خودکفایی رسیده و نیاز کشور برای ورود دارو به بازارهای مصرف داخلی مرتفع شده است.
استاندار ایلام با اشاره به وضعیت بهداشت و سلامت در این استان گفت: هم اکنون از جایگاه مطلوبی در حوزه سلامت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برخودار هستیم و با راه اندازی بیمارستان 376 تختخوابی این اقدامات از کیفیت و کمیت بیشتری برخوردار خواهد شد.
وی افزود: یکی از عمده ترین مشکلات استان در همه حوزه ها به ویژه بخش سلامت و بهداشت، استفاده درست از تجهیزات و منابع و نیز حفظ و نگهداری از این وسایل و امکانات و نیز فضاهای فیزیکی و ساختمان ها است که به معضلی برای استان تبدیل شده که تغییر این رویکرد نیازمند دقت نظر بیشتر مسئولان است.
مروارید اضافه کرد: در سال های اخیر دستگاه های مختلف مرتبط با حوزه بهداشت، همکاری های تنگاتنگ و ارزنده ای با دانشگاه علوم پزشکی برای افزایش سطح ایمنی جامعه در مواردی چون انواع مواد خوراکی و عذایی، آب شرب، دارو و لوزام بهداشتی داشته اند که قابل تقدیر است.
وی با ورود به موضوع امنیت غذایی کودکان گفت: در این طرح کودکانی که به دلایل مختلف از تغذیه سالم و کامل برخوردار نیستند شناسایی و برنامه های غذایی آنها با همکاری و نظارت دستگاه هایی چون استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و کمیته امدام نظارت و ساماندهی می شود.
وی با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های استان در بخش های مختلف یادآور شد: در صدد ایجاد کارخانه های تولید دارو در استان هستیم چون ایلام زمینه تولید داروهای مختلف گیاهی و شیمیایی را دارد ضمن اینکه در این زمینه گام هایی برداشته شده است.
مروارید از همه پزشکان و مردم استان خواست به منظور کاهش وابستگی کشور به داروهای خارجی، فرهنگ مصرف دارو را رواج دهند و پزشکان نیز با تجویز کمتر دارو و بیماران با مصرف داروهای خود به جای خرید داروی جدید به این فرهنگ سازی کمک کنند ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی نیز برای رسیدن به اهداف عالی خود به همکاری همه دستگاه ها نیاز دارد.
ایجاد پایگاه غربالگری فشار خون و مشاوره رایگان، تجلیل از دستگاه های اجرایی همکار با برنامه های دانشگاه علوم پزشکی، اجرای نمایش و موسیقی محلی از دیگر برنامه های این همایش یک روزه بود.
همایش روز ملی سلامت همزمان با سراسر کشور در استان ایلام با حضور استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی، فعالان حوزه سلامت وبهداشت و جمعی از دانشجویان و اساتید این دانشگاه در سالن همایش های دفاع مقدس برگزار شد.
از اول تا هفتم اردیبهشت بنام هفته جهانی سلامت نامگذاری شده و شعار امسال این هفته غلبه بر دیابت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز