تاکیداستاندار چهارمحال و بختیاری بر استفاده از تولیدات داخلی

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۰۹:۲۳:۵۵
کد خبر: ۳۹۶۶۸۴
تاکیداستاندار چهارمحال و بختیاری بر استفاده از تولیدات داخلی
استاندار چهارمحال و بختیاری بر استفاده از تولیدات واحد های صنعتی داخلی تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری برنا از شهرکرد؛ استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از منابع و تولیدات داخل استان، گفت: استفاده صحیح و هدفمند از منابع داخلی راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است.

قاسم سلیمانی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه استفاده از تولیدات داخلی باید فرهنگ سازی شود، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی و اصناف در خرید ملزومات خود از تولیدات داخل استان استفاده کنند.

به گفته وی، چهارمحال و بختیاری استانی کوچک با ظرفیت های محدود و تولیدات روبه رشد دارد و تولید کنندگان باید به دنبال بازارهای جهانی و تولیدات صادرات گرا باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید متکی به قانون بوده و اعضای این ستاد ملزم به اجرای مصوبات هستند.

سلیمانی  تلاش مسئولان دستگاه های اجرایی، بانکها و سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی در رفع موانع تولید و فعال شدن واحدهای تولیدی را خواستار شد و افزود: با تعطیل شدن هر واحد تولیدی سرمایه ملی از بین می رود و خانوارهایی بدون درآمد می شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در نشست گفت: هم اکنون ظرفیت تولید 20 گروه کالا از جمله لوازم خانگی، دستگاه برف روب، سیم و کابل و روکش هوایی، سوله و اسکلت فلزی، سیمان، شیشه دوجداره، عایق رطوبتی، قند و شکر، دستمال کاغذی، موکت نمدی، لوله و پلی اتیلن، انواع درب و پنجره، برش و دسته بندی کاغذ، ضد یخ، رنگ ترافیکی، آب معدنی و میلگرد در این استان وجود دارد.

سید نعیم امامی گفت: برخی دستگاه های اجرایی ملزومات و نیازمندی های خود را از دیگر استانها تهیه می کنند که برای حفظ اشتغال موجود در واحدهای تولیدی، افزایش توان تولیدی و جلوگیری از تعطیل شدن این واحدها باید بازار محصولات تولیدی در استان ایجاد شود. اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، رفع مشکلات دو واحد تولیدی 'تصفیه روغن سوخته در شهرک صنعتی سفید دشت و گچ سر دشت لردگان' در استان را بررسی کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز