رییس شورای اسلامی شهر قزوین خبرداد؛

پیگیری اجرای معماری ایرانی و اسلامی در شهر قزوین

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۱۱:۲۹:۵۱
کد خبر: ۳۹۶۸۰۵
پیگیری اجرای معماری ایرانی و اسلامی در شهر قزوین
فصیحی رامندی از توجه شورای شهر به معماری ایرانی اسلامی خبرداد و گفت: با همکاری اساتید دانشگاه آزاد تا پایان اردیبهشت ماه نتایج بررسی ها به شهرداری ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فرج الله فصیحی رامندی رییس شورای اسلامی شهر قزوین به مناسبت هفته شوراها در نشست خبری که یکشنبه در صحن شوراها با حضور خبرگزارن برگزار شده بود از پیگیری اجرای معماری ایرانی و اسلامی در شهر قزوین خبرداد و گفت: این نوع معماری از ابتدای فعالیت شورای چهارم مورد توجه جدی قرار گرفته و در این زمینه و به منظور تعیین ضوابط آن مجموعه ای با همکاری اساتید دانشگاه آزاد تشکیل و قرار شد نتایج بررسی های خود را تا پایان اردیبهشت ارایه تا پس از تصویب، به صورت دستورالعمل اجرایی به شهرداری ابلاغ شود.

رامندی همچنین عنوان کرد: در سال94 بیش از 300جلسه در صحن شورا در قالب هیئت رییسه تشکیل شد و 550مصوبه در حوزه های مختلف شهری به تصویب رسید.

رامندی در این جلسه به تعدادی از تصمیمات و مصوبات اخذ شده اشاره کرد و گفت: در این جلسات در رابطه با امور مختلفی چون قیمت گذاری ها، خدمات شهرداری، تصویب پروژه های عمرانی، کمک به مساجد، اردوی راهیان نور، مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و معتادان، تقاضاهای مربوط به امور ملکی و سیاست های فرهنگی و اجتماعی و ... بحث شد.

وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت این روز، این بانوی ارزشمند را الگوی ایثار، مقاومت، صبر و شجاعت دانست و افزود: اگر پیام رسانی ایشان از واقعه مهم کربلا نبود کربلا در کربلا شناخته نشده باقی می ماند.

رامندی در ادامه افزود: مجموعه شورای شهر اهتمام ویژه ای نسبت به رسانه ها داشته و معتقد است آنان چشمان بیدار جامعه هستندکه می توانند در ساخت تفکر و فرهنگ جامعه نقش خوبی ایفا کنند و در راستای ارتقای آگاهی و شعور اجتماعی، با رعایت امانتداری، تاثیرگذار باشند.

وی تاسیس مرکز پژوهش های شورای شهر را یکی از کارهای زیربنایی دوره کنونی شورای اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: تاسیس این مرکز در سال گذشته تصویب و پیشنهادهای اعضا نیز به دبیرخانه شورا ارسال شد. همچنین جناب آقای غیاثوند به عنوان مسوول این بخش نیز انتخاب شدند اما در حال حاضر فرصت اجرایی نیافته اند که امید است تا پایان بهار امسال اجرایی شود.

رامندی در ارتباط با وظایف نظارتی شورای شهر بیان کرد: نظارت یک تعریف کلی است که در وظایف قانونی بدان اشاره شده اما مکانیزم اجرایی نظارت برای شوراها در نظر نگرفته شده. شورا تنها می تواند به صورت مذاکره جهت رفع مشکلات ورود پیدا کند. ما کنترلی که به صورت تعریف شده باشد نداریم اما می توانیم در رابطه با حل مشکلات مذاکراتی انجام دهیم.

رامندی افزود در مجموعه ی شهرداری نظارت ما به چند طریق انجام می شود؛ ابتدا مشکلات در کمیسیون نظارت بررسی می شوند و بعد از بررسی های انجام شده شورا به بازرسی مکانهای مورد نظر که تحت نظر شهرداری و در حیطه وظایف این ارگان هستند، اقدام می کند سپس شورا شرکت ها حسابرسی را جهت کنترل مسائل مالی انتخاب کرده که از طریق آن فرآیند نظارت بر مصوبات شورای شهر صورت می گیرد.

وی همچنین در رابطه با واگذاری مجموعه دولتخانه صفوی، اظهار کرد: در رابطه با واگذاری کلیت دولتخانه ی صفوی با مسوول میراث فرهنگی رای زنی های انجام شد. با کلیات طرح موافقت شده اما در حال حاضر شرایط واگذاری آن توسط معاون رییس میراث فرهنگی کشور در دست بررسی است.

رامندی به این مطلب اشاره کرد که این واگذاری به معنای واگذاری مالکیت دولتخانه ی صفوی نمی باشد و تنها با کیفیت این طرح موافقت به عمل آمده است.

علی صادقی نیارکی، سخنگوی شورای شهر قزوین نیز در ادامه این نشست ضمن تاکید بر عملکرد شایسته ی شوراها نسبت به شوراهای شهرای هم طراز دیگر گفت: شورای شهر قزوین در کنار تمام نشست های انجام شده، 40جلسه در مساجد با مردم و 162ملاقات مردمی در مناطق مختلف با حضور تمام اعضای شورای شهر انجام داده است.

صادقی نیارکی با اشاره به حمایت های مختلف شورای شهر از برنامه های فرهنگی، افزود: طی مدت فعالیت شورای چهارم، 25مسجد با 25میلیارد ریال اعتبار در قالب لوایح، جهت توسعه مساجد انجام شد که حداقل 18مسجد جدید الاحداث بوده است.

وی یکی از حمایت های شورای شهر در این راستا را کمک به ساخت کانون های فرهنگی، هیات های مذهبی و حافظان قرآن و نیز مشارکت در امر برگزاری جشنواره بازی عنوان کرد.

نیارکی با ذکر این نکته که شورا شهر به مناطق کمتر توسعه یافته قزوین نگاه ویژه ای داشته افزود: یک نمونه از رسیدگی های شورای شهر به این مناطق احداث پارک ملاخلیلا در جنوبی ترین منطقه قزوین بود که ظرف مدت کمتر از یک ماه به بهره برداری رسید.

وی در ارتباط با تعریض جاده فارسیان به چوبیندر نیز اظهار امیدواری کرد و گفت: اعتبارات لازم جهت تملک این اراضی در نظر گرفته شده است که در سال94 برخی از اراضی را جهت تعریض جاده این منطقه  تملک کردیم و امیدواریم مابقی نیز انجام و مشکلات جاده ی این منطقه حل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز