فرمانده گروه پدافند هوایی تهران در استان قزوین:

پرواز بالای ۱۰۰متر، مجوز شبکه پدافند هوایی می خواهد

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۱۱:۴۹:۱۵
کد خبر: ۳۹۶۸۲۲
پرواز بالای ۱۰۰متر، مجوز شبکه پدافند هوایی می خواهد
سرهنگ خوش چشم در جلسه هماهنگی مخاطرات پروازی استان قزوین بر حفاظت فضای سرزمینی استان تاکید کرد و خواهان تشکیل مرکزکنترل فرماندهی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سرهنگ خوش چشم فرمانده گروه پدافند هوایی تهران در جلسه هماهنگی مخاطرات پروازی و حفاظت از فضای سرزمینی استان با ارائه توضیحاتی در زمینه پدافند هوایی گفت: در تعدادی از پروازهای فوق سبک فرودگاههای کوچک آموزشی، ورزشی و تفریحی، بدون هماهنگی قرارگاه خاتم الانبیاء ناهماهنگی ها و بی نظمی هایی صورت گرفت که پیرو تاکید فرماندهی کل قوا و این قرارگاه، کلیه پروازها اعم از سبک و فوق سبک متعلق به هر فرودگاهی که در فضای استان انجام می پذیرد، باید با هماهنگی و مجوز شبکه پدافند هوایی کشور باشد به همین دلیل لازم است در استان یک مرکز کنترل فرماندهی تشکیل شود تا امکان تماس با مرکز یکپارچه پدافندی وجود داشته باشد.

خوش چشم در ادامه هشدار داد: هرگونه پرنده ای که بالاتر از یکصد متر قصد پرواز دارد، می بایست 24ساعت قبل هماهنگیهای لازم را انجام دهد و در صورت مشاهده هرگونه شی پرنده ناشناس در آسمان کشور دستور برخورد و حتی شلیک ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: مجوزی که از سوی سازمان ورزش و امور جوانان صادر می گردد، مورد قبول شبکه یکپارچه پدافند هوایی کل کشور نمی باشد و حتما می بایست با کمیته امورفضای کشور هماهنگ شده باشد و مجوز باید از سوی کمیته مذکور صادر شود.

در ادامه امیر رضایی فرماندهی قرارگاه عملیاتی لشگر 16زرهی قزوین با بیان مطالبی در ارتباط با این موضوع افزود: متناسب با ماموریت های انجام شده در سطح استان برنامه ریزی هایی صورت گرفته است که طی آن تشخیص دادیم علاوه براینکه گروه های پدافندی درسطح استان مستقر هستند باید در دالان و کریدورهایی که احتمال تهدید از آنها بیشتر میباشد نیز مستقر شوند.

رضایی افزود: در همین راستا رصد و پایش فضای استان انجام شد که هماهنگی و ارتباط دائم با پدافند هوایی کل کشور بصورت لحظه ای برقرار می شود.

فرماندهی قرارگاه عملیاتی لشگر 16زرهی قزوین یادآور شد: با توجه به اینکه هرگونه تهدید فضای کشور، به لحظه انجام می شود، مهمترین لازمه امنیت فضای آسمان کشور، هماهنگی دستگاههای مرتبط می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز