خراسان‌جنوبی قطب جدید جراحی مغز و اعصاب

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶:۲۹
کد خبر: ۳۹۶۸۳۵
خراسان‌جنوبی قطب جدید جراحی مغز و اعصاب
رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، گفت: با جدیت کامل پیگیر جذب و افزایش جراحان مغز و اعصاب در استان هستیم و امید است که بزودی این مشکل نیز برطرف و بتوانیم مرکز استان را تبدیل به قطب جراحی مغز و اعصاب کنیم.

 به گزارش خبرگزاری برنا ، کاظم قائمی با بیان اینکه امیدواریم بیرجند به قطب  جدید جراحی مغز و اعصاب تبدیل شود، اظهار کرد: سیستم جراحی استریوتاکسی مغز با حضور متخصصین و تکنسین‌های شرکت سازنده دستگاه در اتاق عمل مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) نصب و راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه امروز پنجمین دستگاه استریوتاکسی مغز کشور در بیرجند افتتاح و راه‌اندازی شد، تصریح کرد: این دستگاه از شرکت "اینومد آلمان" خریداری شده و امروز با حضور مدیر و تکنسین‌های این شرکت در اتاق عمل بیمارستان امام رضا(ع) نصب شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه دستگاه با مبلغی بالغ بر ۶۵۰ میلیون تومان خریداری شده است، بیان کرد: دستگاه استریوتاکسی مغز تصویر سه بعدی از مغز به جراح می‌دهد که جهت آسیب نرساندن به مغز با استفاده از سوزن، ضایعه داخل مغز بررسی و نمونه‌برداری انجام می‌‌شود.

قائمی با اشاره به اینکه این دستگاه قابلیت شناسایی و درمان ضایعات خوش خیم و یا بدخیم مغزی، تخلیه ضایعات و آبسه‌های عمقی مغز را دارد، گفت: در مراکز پیشرفته دنیا، این روش جراحی مهمترین کاربرد در درمان بیماران پارکینسون، بعضی از بیماری‌های روانی، تشنج‌های مقام به درمان و اخیراً در بیماری آلزایمر بوده که انشاء ا... در آینده ای نزدیک می‌توانیم با تکمیل این دستگاه، اعمال جراحی فوق را نیز در بیرجند انجام بدهیم.

 وی با بیان اینکه این عمل بصورت بی‌حسی موضعی انجام شده و نیازی به بیهوشی بیمار نخواهد داشت، ادامه داد: در این صورت بیرجند می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های درمانی کشور شناخته شده و این مساله باعث خواهد شد، بسیاری از بیماران سایر نقاط کشور به بیرجند برای ادامه روند درمان خود مراجعه نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به مطلوب دانستن وضعیت امکانات و تجهیزات گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه، گفت: با راه‌اندازی دستگاه استریوتاکسی، بسیاری ازضایعات عمقی مغز بدون بازکردن مغز شناسایی و درمان شده همچنین بیماران مغز و اعصاب استان نگرانی دراین خصوص نخواهند داشت.

قائمی با اشاره به اینکه دستگاه استریوتاکسی مغز مبتنی براصول ریاضیات وهندسه پایه‌گذاری شده است، گفت: مفهوم علمی استفاده ازسیستم مذکور، ورود به مغز با حداقل تهاجم وحداکثر دقت بوده و انجام عمل تحریک و یا تخریب هسته‌های مغزی دردرمان اختلالات حرکتی، انجام بیوپسی ضایعات مختلف مغزی باحساسیت بسیار بالا و... را، ازمهمترین مزیت های این دستگاه برشمرد.

 وی با اشاره به وجود ۴ نفرمتخصص جراحی مغزو اعصاب در استان، تصریح کرد: به طورمتوسط هرماه تعداد ۵۰ مورد جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان‌های استان صورت می‌گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، خاطرنشان کرد: با جدیت کامل پیگیر جذب و افزایش جراحان مغز و اعصاب در استان هستیم و امید است که به زودی این مشکل نیز برطرف و بتوانیم مرکز استان را تبدیل به قطب جراحی مغز و اعصاب کنیم.

قائمی با اشاره به دیدار اخیر خود با پروفسور سمیعی، یادآور شد: ایشان با ابراز رضایت از عملکرد بنده، از شنیدن خبر راه اندازی سیستم استریوتاکسی توسط یکی از شاگردان خود در شرق کشور بسیار احساس خرسندی و شادمانی کرده و قول مساعد برای سفر به بیرجند در آینده ای نزدیک داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز