با هدف غلبه بر دیابت :

همایش پیاده روی روبان آبی بانوان به مناسبت هفته سلامت در شهرستان پردیس

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۱۲:۳۲:۵۶
کد خبر: ۳۹۶۸۵۹
همایش پیاده روی روبان آبی بانوان به مناسبت هفته سلامت در شهرستان پردیس
همایش پیاده روی به مناسبت هفته سلامت با حضور جمع کثیری از بانوان ورزش صبحگاهی شهرستان پردیس برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در غرب تهران؛ به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت و  با هدف غلبه بر دیابت با رویکرد "زن قلب خانواده"  همایش پیاده روی خانوادگی از بوستان شقایق بومهن تا بوستان الغدیر پردیس با حضور بنیادی معاونت محترم سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان پردیس،دکتر خیوخواه سرپرست مرکز بهداشت پردیس،نماینده اموراجتماعی فرمانداری،نماینده شهرداری پردیس و150 نفر از بانوان ورزشکار روز دوشنبه مورخ 6/2/95 برگزار گردید.

 بانوان شرکت کننده ضمن حضور در این برنامه و انجام تمرینات ورزشی در ایستگاههای برپا شده قند خوت و فشارخون خود را مورد ارزیابی قراردادند .
 

در همین خصوص بنیادی معاونت سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان پردیس، ابتکار اداره ورزش وجوانان را در برگزاری همایشی به مناسبت هفته سلامت با رویکرد پیشگیری از دیابت ارزشمند خواند و افزود، با توجه به علاقه مردم شهرستان پردیس به ورزش خصوصا پیاده روی استقبال خوبی از این همایش صورت گرفت و ابراز امیدواری کرد اینگونه برنامه هایی که در جهت نشاط و شادابی و سلامتی شهروندان خصوصاً بانوان میباشد بصورت مستمر ادامه یابد.

در ادامه سیفی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس در جریان این برنامه اظهار داشت، این همایش باهدف ترویج ورزش و تحرک بدنی دربین بانوان و پیشگیری از ابتلا به دیابت  به مناسبت هفته سلامت برگزار شده است.

وی افزود افزایش روز افزون بیماری اضافه وزن و چاقی، بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت، سرطان و پوکی استخوان را به دنبال خواهد داشت که با پیاده روی به عنوان ورزشی کم هزینه، سالم و بدون آسیب راه حل مناسبی در برابر مبتلا شدن به این بیماری ها باشد.

 

سیفی تصریح کرد در برنامه های ورزشی امسال ورزش همگانی در سبدخانوارها قرار خواهد گرفت و جوایز حضور در اینگونه برنامه ها بهره گیری رایگان از فضاهای ورزشی مدت دار خواهد بود.

همچنین دکتر خیرخواه سرپرست مرکز بهداشت اظهار داشتند: افزایش فعالیت های فیزیکی، کاهش وزن، استعمال نکردن دخانیات و اصلاح الگوی تغذیه از طریق دریافت میزان فیبر بیشتر با استفاده از میوه ها، سبزی ها، لوبیا و غلات سبوس دار از راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت است.

وی ادامه داد: متاسفانه زندگی های امروزی و تکنولوژی باعث عدم تحرک و افزایش وزن در افراد شده که با این چنینی همایش های می توان انگیزه تحرک را در افراد ایجاد کرد.  با توجه به علاقه مردم شهرستان پردیس به ورزش خصوصا پیاده روی استقبال خوبی از این همایش صورت گرفت.

در این همایش بین شرکت کنندگان مسابقه طناب کشی، نیز برگزار شد و به 7 نفرهدایایی به یه قید قرعه هدایایی اهداء شد.

گفتنی است ایستگاههای تست قند وفشار خون و مشاوره نیز در محل اختتامیه مراسم برپا بود.

 

نظر شما