مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان:

ارتقای شأن کارگران در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تأثیر گذار است

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۱۳:۱۸:۳۸
کد خبر: ۳۹۶۸۹۲
ارتقای شأن کارگران در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تأثیر گذار است
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در همایش اقتصاد مقاومتی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» گفت: ایجاد اقتصاد مردمی، ارتقای شأن کارگران، سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و ایجاد شغل های خرد و مشاغل خانگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تأثیر گذار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ در نخستین روز از هفته کار و کارگر و بسیج کارگری ، همایش اقتصاد مقاومتی با حضور مدیران و مسؤلان جامعه کار ، تولید و تعاون استان در سالن شهید رحمانی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد .

در این همایش مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: یکی از اساسی‌ترین مباحث اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد و توانمندسازی اقتصاد است و مدیران و مسؤلان استان باید این موضوع را  سرلوحه‌ی فعالیت‌های خود قرار دهند .

رضا اسماعیلی افزود ؛ هنگامی که ما با بخش خصوصی و کارآفرینان در شهرها و روستاهای دورافتاده همکاری می‌کنیم در راستای مردمی کردن اقتصاد قدم برمی‌داریم، چرا که این کار زمینه‌ مشارکت مردم را اقتصاد کشور فراهم می‌آورد.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و ایجاد مشاغل خرد و خانگی از اصول اقتصاد مقاومتی است. چرا که رفع محرومیت می‌تواند به توانمندسازی اقتصادی در این مناطق و در نهایت تقویت اقتصاد استان منجر شود .

در این جلسه دکتر مهرابی سرپرست دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران کرمان نیز با تبیین وضعیت اقتصادی استان و اهمیت تلاش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت : ایجاد درک مشترک مردمی از اقتصاد مقاومتی – مشارکت بخشهای گونان در ایجاد اقتصاد مقاومتی – رفع بروکراسیهای دولتی – اصلاح فرهنگ کار و همچنین تجدید نظر در بخشی از قوانین بانکی می تواند راه گشای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی باشد .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز