مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در نشست هم اندیشی خیرین مدرسه ساز:

با روشنگری رسانه ای می توان زمینه حضور خیرین را در امر مدرسه سازی فراهم کرد

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۱۳:۳۳:۰۵
کد خبر: ۳۹۶۹۰۲
با روشنگری رسانه ای می توان زمینه حضور خیرین را در امر مدرسه سازی فراهم کرد
دغدغه خیرین مدرسه ساز در فراهم کردن عدالت آموزشی و برخورداری دانش آموزان از فضاهای مناسب آموزشی قابل تحسین است

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،گودرز کریمی فر،مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در نشست هم اندیشی با اعضای ستاد برگزاری هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز لرستان گفت : با جریان سازی خبری و روشنگری رسانه ای می توان زمینه حضور خیرین را در امر مقدس مدرسه سازی فراهم کرد .

وی با بیان این مطلب تصریح کرد : دغدغه خیرین مدرسه ساز در فراهم کردن عدالت آموزشی و برخورداری دانش آموزان از فضاهای مناسب آموزشی قابل تحسین است

کریمی فر با اشاره  به تعامل سازنده مجمع خیرین مدرسه ساز ،اداره کل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش بیان کرد : این تعامل و همدلی باعث شده تا روند عملکرد مجمع خیرین روبه رشد باشد .

 وی با دانستن توسعه مشارکت همه جانبه به عنوان  یکی از سیاست های آموزش و پرورش یادآوری  کرد : تحقق این سیاست محوری با مشارکت و ورود خیرین مدرسه ساز امکان پذیر است . 

 کریمی فرببا اشاره به برنامه ریزی دقیق برای برگزاری جشنواره های منطقه ای و شهرستانی اظهار داشت : در  بازه  زمانی ده روزه این جشنواره ها در 24منطقه و شهرستان استان برگزار خواهد شد .

وی افزود : آموزش و پرورش از تمام ظرفیت های موجود استفاده می کند تا جشنواره ای آبرومند در شان نام و جایگاه لرستان و فرهنگ اصیل و ریشه دار این سرزمین برگزار کند .

 کریمی فرعملکرد لرستان را در برگزاری جشنواره های قبلی مثبت قلمداد کرد و خاطر نشان کرد : این رضایت را به عینه در سخنان معاون محترم وزیر و ریاست سازمان نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس کشور مشاهده کردیم .

وی  به با اشاره به حمایت های بی دریغ استاندار لرستان تصریح کرد : نقش حمایتی استاندار در اجرای مطلوب جشنواره های قبل و مکلف کردن بانک ها به همکاری با خیرین  غیر قابل انکار است .

کریمی فربیان داشت : اجرای برنامه های متنوع مانند از خشت تا بهشت را موثر خواند

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: برنامه های متنوعی برگزار می شود تا زمینه حضور خیرین در امر مقدس مدرسه سازی فراهم شود .

گودرزکریمی فر در پایان سخنان خود متذکر شد : با وجود تنگناهای مالی و کمبود اعتبارات دولتی ، توسعه فضاهای آموزشی و ارتقاء سرانه های ورزشی و فرهنگی تنها با ورود خیرین و مشارکت آنها در ساخت پروژه های آموزشی ،فرهنگی و وورزشی امکان پذیر است .

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان هم در این جلسه گفت : هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز لرستان 8خرداد ماه سال جاری در شهرستان خرم آباد برگزار می شود .

 سید علی محمد رضوی تصریح کرد : با مساعدت و همکاری آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی تاکنون 256پروژه در قالب یک هزارو 33کلاس درس با زیر بنای 102هزارو 817متر مربع تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شده است .

وی یادآوری  کرد : در  سال94 ، تعداد  55پروژه پیش بینی شد که از این پروژه ها 27پروژه به بهره برداری رسیده و تحویل شده و بقیه پروژه ها هم در دست اجراست .

رضوی در ادامه به همکاری صمیمانه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : با تعامل و هم افزایی تاکنون اقدامات بسیار خوبی انجام شده و نقش مدیر کل آموزش و پرورش را در جهت دهی و هدایت درست این برنامه ها نباید از یاد برد .

 مدیر کل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس لرستان هم در این نشست با تبریک هفته معلم و قدردانی از زحمات معلمان شریف گفت : همه ما مدیون تلاشهای معلمان هستیم و باید با تمام توان خود برای خدمت به این قشر شریف تلاش کنیم .

محمد چگنی با گرامیداشت یاد و خاطره معلم سیستانی و معلم فداکار لرستانی افزود : نقش آموزش و پرورش در برگزاری مطلوب جشنواره خیرین مدرسه ساز مهم و حیاتی است .

وی بر فنی و تخصصی بودن  حیطه کاری نوسازی تاکید کرد و گفت : جنبه های فرهنگی و پژوهشی کار آموزش و پرورش باعث جلوه دادن به فعالیتهای جشنواره خیرین مدرسه ساز می شود .

چگنی در ادامه به برگزاری جلسات تخصصی با مدیران ارشد استان اشاره کرد و گفت : هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در روز 8خرداد ماه برگزار می شودودر کنار این جشنواره برنامه های متنوع فرهنگی هم پیش بینی شده است .

ورشوچی نماینده سازمان نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس کشور هم در این جلسه بهبود کیفیت آموزش و توسعه عدالت آموزشی را از جمله اهداف آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت : تنگناهای مالی ایجاب می کند که از ظرفیت خیرین برای تحقق این سیاست استفاده کنیم .

وی در ادامه به تخصیص یک و نیم درصدی اعتبارات توسعه ملی به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : این درصد در کشورهای توسعه یافته به هشت درصد هم می رسد .

ورشوچی  مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان را از مجامع موفق کشور برشمرد و گفت : باید از این ظرفیت بالقوه بیشترین بهره را برد . 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز