کشف ۶۸ درصد سرقت ها در شهربابک

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۱۳:۴۶:۱۶
کد خبر: ۳۹۶۹۱۵
کشف ۶۸ درصد سرقت ها در شهربابک
فرمانده انتظامی شهربابک در نشست با خبرنگاران این شهرستان گفت: در سال گذشته بیش از 68 درصد سرقت ها کشف شده است که نشان از تلاش بی وقفه پلیس دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ "علی زمانی" در نشست با خبرنگاران این شهرستان تصریح کرد: در سال 94 با همه افت و خیز در حوزه ها نسبت به سال 93 در جرائمی مانند سرقت 18درصد کاهش وقوع را داشته ایم.

وی تصریح کرد: این موضوع بسیار مهم است چرا که اولین موضوعی که می تواند در جامعه امنیت را به خطر بیندازد بحث سرقت ها است.

سرهنگ زمانی بیان داشت: در سال 94 بیش از 68 درصد سرقت ها کشف شده است که نشان از تلاش پلیس برای کاهش جرایم دارد.

وی گفت: مشارکت مردم با پلیس به خصوص در بحث پبشگیری از سرقت اماکن خصوصی خیلی موثر است و زمانی که وسایل و ابزار ساختمانی در ساختمانهای نیمه کاره رها نشوند، سبب کاهش سرقت می شود.

فرمانده انتظامی شهربابک تاکید کرد: یکی از دلایل کاهش سرقت منزل بحث مراقبت همسایه از همسایه و توجه مردم به این فرهنگ است و زمانی که در بحث سرقت ها به خصوص سرقت منزل مردم توجه بیشتری داشته باشند ضریب امنیتی شهرستان بالا می رود.

وی افزود: هرچه قدر تعامل بین پلیس و نشریات بیشتر باشد نفع آن برای مردم است و این ارتباط و گفتمان می تواند تاثیرگذار باشد.

زمانی خاطر نشان کرد: درنوروز 95 نسبت به سال قبل 54درصد کاهش سرقت ها را داشته ایم که این مساله به علت آگاهی مردم از طریق برگزاری جلسات آموزشی و با مشارکت آموزش و پرورش در مدارس، حضور در مساجد، مشارکت دیگر سازمان ها است.

وی گفت:در سال گذشته نزدیک به هشت هزار تماس 110 داشته ایم که نشان از اعتماد مردم به پلیس را دارد.

فرمانده انتظامی شهربابک تصریح کرد: از این تعداد تماس بیش از چهار هزار مورد تبدیل به پرونده شده است و بقیه در محل وقوع حل و فصل شده اند و این ارتباط و اعتماد مردم با پلیس جای خرسندی دارد.

وی به مشکل حقوق عقب افتاده کارگران نیز اشاره کرد و گفت: همه ما باید حامی کار و کارگر باشیم و مساله اقتصاد مقاومتی از همین جا سرچشمه می گیرد و اگر کارگر نباشد آن کارخانه هم بدون بهره و بهره دهی است.

وی بیان داشت: قرار است با دعوت از مسئولان شرکت ها کارگروهی در فرمانداری تشکیل شود تا خواسته کارگر و کارفرمایان مشخص شود و به تبع آ‹ تجمعات کاهش پیدا کند که این مساله خود باعث جذب و حضور سرمایه گذار در شهرستان می شود.

زمانی در پاسخ به جمع آوری عشایر چادر نشین حاشیه شهر نیز گفت: طی جلسه با مسئولان مقرر شد تا منطقه ای را برای این قشر در نظر بگیرند، سازماندهی شوند و ظرف دو یا سه ماه آینده این کار انجام شود.

وی در پایان افزود: انضباط ترافیکی، انضباط اجتماعی را در پی دارد و بایستی در بحث تصادفات رانندگان نکات ایمنی لازم را رعایت کنند و دقت لازم را حین رانندگی داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز