جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه های استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۹:۳۳
کد خبر: ۳۹۶۹۷۶
جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه های استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه های استان اردبیل با حضور مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و روسای دانشگاه ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش برنا،دکتر گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این دانشگاه در برگزاری نماز اهتمام ویژه داشته و عامدانه کوتاهی نمی کند، گفت: تقریبا در تمامی خوابگاه ها و دانشکده های دانشگاه محقق اردبیلی نمازخانه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نماز جماعت هر روز در مسجد دانشگاه برگزار می شود، تصریح کرد: نمود اقامه نماز باید در اعمال، رفتار، گفتار، اخوت، اعتماد و آرامش دیده شود.

صادقی با بیان اینکه باید با اقامه نماز، محیط را اسلامی کرد، اضافه کرد: نباید تنها برای رفع تکلیف نسبت به برپایی نماز جماعت و راه اندازی نمازخانه اقدام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیف الله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به تاثیرگذاری حضور مدیران و مسئولان در برپایی باشکوه نماز جماعت گفت: اگر مسئولان در نماز جماعت حضور فعال داشته باشند، دانشجویان هم در نماز جماعت حضور  پرشکوهی خواهند داشت.

به گفته وی، با حضور مدیران و مسئولان در نماز جماعت، کارمندان زیر مجموعه آن مدیر هم به حضور در نماز جماعت ترغیب می شوند.

مدبر با بیان اینکه زیباسازی مسجد هم در حضور پررنگ نمازگزاران تاثیرگذار است، تصریح کرد: برای زیباسازی داخل مسجد دانشگاه محقق اردبیلی 150 میلیون تومان هزینه شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: وجود نمازخانه در خوابگاه ها در نمازخوانی دانشجویان تاثیرگذار است و نمازخانه ها باید تنها به منظور اقامه نماز بوده و چند منظوره استفاده نشود.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم معاضدی عالی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل گفت: هدف از برگزاری جلسات ستاد اقامه نماز هماهنگی های لازم برای یکسان سازی قرارداد ائمه جماعات و  اقامه نماز در دانشگاه های استان است.

وی با بیان اینکه در بحث نماز باید بیشتر کار شود، ادامه داد: برای این کار می توان از پتانسیل های گروه معارف دانشگاه ها هم استفاده کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل با اشاره به اهمیت برپایی نماز تصریح کرد: در وهله اول باید گسترش اقامه نماز در دستور کار قرار بگیرد؛ چراکه نماز از انجام منکرات جلوگیری می کند و در وهله دوم برای اقامه نماز جماعت برنامه ریزی کرد.

معاضدی عالی از سفر رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در هفته معلم به اردبیل خبر داد و گفت: حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در نشست اساتید دانشگاه های استان در دانشگاه محقق اردبیلی و مراسم روز معلم دانشگاه فرهنگیان حضور خواهد داشت.

 

نظر شما