استاندار اردبیل:

حفظ منزلت اجتماعی سالمندان در استان اردبیل نهادینه شود

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۱۰:۲۴:۵۸
کد خبر: ۳۹۶۹۷۹
حفظ منزلت اجتماعی سالمندان در استان اردبیل نهادینه شود
استاندار اردبیل گفت: در شرایط سالمندی آن‌چه از اهمیت بسیاری برخوردار است، حفظ منزلت اجتماعی سالمندان است و خانواده‌ها باید به این امر توجه داشته باشند.

به گزارش برنا،مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در بازدید از سرای سالمندان اردبیل اظهار داشت: حفظ حرمت و احترام بزرگان همواره از سفارشات اسلام و آموزه‌های دینی ما بوده که باید به آن عمل کنیم.

خدابخش تصریح کرد: در شرایط سالمندی آن‌چه از اهمیت بسیاری برخوردار است، حفظ منزلت اجتماعی سالمندان است و خانواده‌ها باید به این امر توجه داشته باشند و در مراکز نگهداری از سالندان نیز باید حرمت و منزلت این افراد حفظ شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: علاوه بر این لازم است که با فرهنگ سازی، این موضوع نهادینه شود که سالمندی نیز همچون دوره جوانی یکی از فصل‌های مهم زندگی هر فرد است که باید غنیمت شمرده شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز در این بازدید با اشاره به برخی از خدمات سازمان به سالمندان گفت: سیاست کلی سازمان بهزیستی در رابطه با تکریم و شان سالمندان است و باید حفظ هر چه بیشتر آنها در کنار خانواده با توجه به اهمیت آن محقق شود.

بهزاد ستاری افزود: با توجه به سیاست‌های سازمان و ارائه طرح توانمندسازی سالمندان خدمات آموزشی، تفریحی، پزشکی، روانشناسی، مددکاری، فیزیوتراپی و کاردرمانی و شنوایی‌سنجی به سالمندان شناسایی شده ارائه می‌شود.

وی عمده مشکلات مراکز و موسسات تابعه سازمان را نبود مکان مناسب برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به سالمندان برشمرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر مراکز زیر مجموعه سازمان استیجاری هستند بنابراین امیدواریم در دولت یازدهم تمهیدات لازم برای اختصاص زمین مناسب برای احداث چنین مجموعه‌هایی در نظر گرفته شود تا مشکل این افراد نیر برطرف شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز