مدیرکل مدیرت بحران استانداری اردبیل

آموزش اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با انواع بحران

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۱۵:۵۰:۴۶
کد خبر: ۳۹۶۹۸۱
آموزش اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با انواع بحران
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: اقدامات پیشگیرانه به عنوان مهم‌ترین بحث در مدیریت بحران برای مقابله با انواع خسارت‌های مالی و جانی است و نیاز است این اقدامات پیشگیرانه آموزش داده شود.

به گزارش برنا،محسن امامی یگانه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با حضور مدیرکل هوشناسی اردبیل در محل فرمانداری مشگین‌شهر اظهار داشت: پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی جزو مهم‌ترین بحث‌ها در مدیریت بحران است که پیشگیری به عنوان سرآمد بحث مدیریت بحران باید طی آموزش‌های مفید به عموم کشاورزان، دامدارن و باغداران ارائه شود تا شاهد کم‌ترین تلفات و خسارت جانی و مالی باشیم.

وی تصریح کرد:مخاطرات طبیعی در همه شاخه‌ها جزو گریز ناپذیر قانون طبیعت است که در صورت پیشگیری از بلایای احتمالی آن شاهد فواید آن نیز می‌شویم و این امر زمانی محقق می‌شود که مدیریت بحران به درستی در استان محقق شود و همگان از پیشگیری و پیش‌بینی بلایای طبیعی آگاه باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل مهار بیماری تب برفکی را در بخش‌های مختلف شهرستان مشگین‌شهر مهم و ضروری دانست و افزود: نیاز است در این زمینه تمام ادارات مربوطه اعم از مدیریت بحران استان، جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان و شهرستان مشگین‌شهر با جدیت این موضوع را پیگیری و مدیریت کنند تا از شیوع به مناطق دیگر جلوگیری شود.

امامی یگانه ضعف مدیریتی را عامل مهم تلفات دام‌ها دانست و گفت: ارائه راهکارهای مناسب پیشگیرانه در مورد بیماری تب برفکی از سوی دامپزشکی می‌توانست بسیار مهم عمل کند که در حال حاضر نیز باید سایر مناطق باید از اطلاعات پیشگیرانه در مورد تب برفکی برخوردا شوند تا این بیماری دام سریعا مهار شود.

وی با اشاره به خسارت‌های بخش کشاورزی در مشگین‌شهر بیان کرد: امکان سنجی تغییر الگوی کشت در سطح استان و مخصوصا مشگین‌شهر بسیار حایز اهمیت است و نیاز است در این زمینه نیز آگاهی‌های لازم در مورد میزان خسارت باغات هسته‌دار در مشگین‌شهر به اطلاع کشاورزان و باغداران برسد و جایگزین مناسبی برای کاشت درختان هسته‌ای به مردم پیشنهاد شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با تأکید بر صنعت بیمه و ترویج آن بین مردم اظهار کرد: 220 میلیارد تومان خسارات وارد شده به استان در قبال 10 میلیارد تومان اعتبار مدیریت بحران بیانگر این است که باید در زمینه ترویج صنعت بیمه به عنوان بخش حمایتی در بین کشاورزان و باغداران و عموم مردم صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز