طلب ۴۰۰ میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از نهاد های بیمه گر

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۰۸:۴۲:۰۴
کد خبر: ۳۹۷۰۳۴
طلب ۴۰۰ میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از نهاد های بیمه گر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مراکز درمانی دانشگاهی این استان در قالب طرح تحول سلامت 400 میلیارد ریال از بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان طلب دارد که این بیمه در اسرع زمان معوقات درمانی خود به دانشگاه علوم پزشکی اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-  دکتر علی دل پیشه روز دوشنبه در ششمین روز از هفته جهانی سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت 60 هزار مورد عمل جراحی، 112 هزار بستری، 9 هزار زایمان طبیعی، 2 میلیون و 100 هزار مراجعه سرپایی در مراکز درمانی این استان انجام شده است.
وی افزود: شاکله اصلی و مهمترین اقدام داخلی دولت یازدهم طرح تحول سلامت است که البته با وجود محاسن و معایب آن شرایط برای کاهش هزینه های درمانی تحمیلی بر بیماران فراهم شده است.
وی یکی از مهمترین دغدغه های این طرح را تامین بودجه مورد نیاز از طریق مصوبه های هیات وزیران و مجلس شورای اسلامی دانست و یادآور شد: همکاری بیمه ها در پرداخت به موقع مطالبات نیز در اجرای کمی و کیفی آن تاثیر گذار است.
دکتر دل پیشه گفت: اجرای طرح تحول سلامت موجب ارتقا و تکمیل تجهیزات و وسایل مورد نیاز مراکز درمانی استان شد به گونه ای که تهیه و تجیهز این وسایل و امکانات 200 میلیارد ریال هزینه داشته و در این 2 سال میزان اعتبار خرید تجهیزات درمانی استان برابر با 20 سال گذشته بوده است.
وی تاکید کرد: دولت در حوزه سلامت پس از اجرای موفقیت آمیز و رضایت بخش طرح تحول سلامت اینک در حال تدوین و برنامه ریزی برای طرح های دیگری چون داندانپزشک خانواده، طرح تحول بهداشت و طرح تحول آموزش است.
وی گفت: بهبود و ارتقای وضعیت سلامت و بهداشت در مناطق روستایی، حاشیه شهرها و نقاط دور افتاده در دستور کار این دانشگاه قرار دارد و میزان نقص های این بخش به حدود هفت درصد رسیده ضمن اینکه هدف ما کاهش این نقیصه ها است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ایجاد پایگاه های بهداشت و مراقبت سلامت و بهسازی مراکز درمانی در این مناطق را از جمله سیاست های این دانشگاه دانست و ادامه داد: سال گذشته برای ایجاد پایگاه های بهداشت و مراقبت سلامت و یا بهسازی مراکز درمانی شهری 100 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با توجه به اهمیت مقوله سلامت غذایی مردم یادآور شد: سال گذشته 355 تن برنج وارداتی غیر استاندارد و غیر قابل مصرف انسانی در این استان شناسایی و توقیف شد که در مرحله انجام آزمایش است و با تایید کارشناسان یا برای مصارف دام و احشام اختصاص می یابد و یا معدوم می شود.
دکتر دل پیشه همچنین به اجرای طرح کاهش سبوس گیری گندم اشاره کرد و توضیح داد: کاهش سبوس گیری گندم باید براساس دستور العمل استاندار به عنوان رئیس شورای آرد و نان استان اجرایی شود که با وجود پیگیری های مکرر هنوز تصمیم مشخصی در این خصوص از سوی استاندار و شورای آرد و نان به دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان ابلاغ نشده است.
وی از انعقاد قرارداد دانشگاه علوم پزشکی برای نصب دستگاه آنژیوگرافی با بخش خصوصی خبر داد و گفت: با نصب این دستگاه، نیاز بیماران برای اعزام به شهرستان مهران برای آنژیوگرافی مرتفع می شود و دستگاه موجود در مهران نیز فقط به بیماران غیر ایرانی خدمات رسانی می کند.
وی به رایزنی و فراهم ساختن شرایط در مراکز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان برای پذیرش دانشجویان خارجی نیز اشاره کرد و افزود: براساس برنامه ریزی های وزارت بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی ایلام زمینه را برای ورود دانشجویانی از کشورهای آسیای میانه، تاجیکستان و کردستان عراق فراهم می کند.
وی یادآور شد: برخی از مراکز درمانی استان همچون بیمارستان شهید مصطفی شرایط یک بیمارستان استاندارد را ندارد و با انتقال بخش زنان و زایمان آن به بیمارستان زنان، بخشی از فضای این بیمارستان آزاد و پاره ای از مشکلات تا حدودی مرتفع می شود.
وی درباره تعرفه بالای دندانپزشکی هم گفت: امسال هیات دولت تغییر در تعرفه های دندانپزشکی در قالب طرح تحول سلامت را در دستور کار دارد که در صورت ابلاغ رسمی این تعرفه ها در مراکز دندانپزشکی دولتی اجرایی خواهد شد تا بار مالی خانواده ها در این حوزه کاهش یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: در سال گذشته طرح غربالگری دهان و دندان دانش آموزان در مدارس استان آغاز شد و هم اکنون نیز در حال انجام است که 48 هزار و 400 نفر دانش آموز در این طرح مورد ویزیت قرار گرفته اند.
دکتر دل پیشه با اشاره به هفته جهانی سلامت با محوریت دیابت، پایین آمدن شیوع این بیماری غیر واگیر، افزایش هزینه های درمان، افزایش قطع عضو یا مرگ و میر به این علت برای کشور را خسارت زا دانست و تغییر در الگوی سبک زندگی، جلوگیری از چاقی، اجتناب از خوردن مواد قندی و پرچرب و ترک دخانیات را در کاهش این بیماری موثر دانست.
این نشست با حضور جمع زیادی از اصحاب رسانه و معاونت های مختلف این دانشگاه در سالن نشست های معاونت غذا و داروی این دانشگاه برگزار شد و در جریان این کنفرانس مطبوعاتی هر کدام از معاونت ها پاسخگویی سوالات خبرنگاران شدند.
از اول تا هفتم اردیبهشت هر سال به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده که شعار جهانی امسال آن غلبه بر دیابت است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز