رقابت داغ انتخاباتی در کریدورهای پرسوز مجازی

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۰۸:۵۹:۰۵
کد خبر: ۳۹۷۰۳۶
رقابت داغ انتخاباتی در کریدورهای پرسوز مجازی
شبکه های اجتماعی این روزها پرمشغله ترین ایام خود را سپری می کند و شاهد تشکیل انواع گروه های مختلف با موضوع انتخابات و مطالب مربوط به تبلیغات کاندیداهای دور دوم مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-گسترش شبکه های اجتماعی و فراگیر شدن آن به عنوان نسل جدیدی از رسانه‌ها پا به عرصه زندگی بشریت گذاشته و زندگی انسان های را تحت تاثیر قرار داده است. 
دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی چندی پیش پایان یافت، این دوره از انتخابات با دوره های قبل تفاوت بسیاری داشت و آن نقش موثر شبکه های اجتماعی در ایام تبلیغات و حتی در زمان رای گیری بود.
نامزد و فعالان انتخاباتی به شبکه های اجتماعی به عنوان یک فرصت برای بیان اهداف و اقدامات کاری و بدست آوردن آرای مردم نگاه می کنند.
با توجه به اینکه تنها چهار روز به انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی باقی مانده است، نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان در یشتر شهرها و روستاهای کشور به نوعی درگیر تب و تاب برای کسب آرا هستند و در فضای مجازی روزی نیست که صفحه‌هایی که به عنوان در این میان برخی از شبکه‌های اجتماعی نقش و فعالیت وسیع و بیشتری ر ایام انتخابات داشته، و توانسته اند زمینه مهیایی برای فعالان انتخاباتی فراهم کنند.
با توجه به فراهم آوردن و دسترسی آسان و سریعی که این شبکه اجتماعی(تلگرام) در اختیار کاربران خود قرار داده است، شاهد ایجاد گروه های مختلف انتخاباتی در دو حوزه انتخابیه شمالی و جنوبی استان ایلام در آستانه دور دوم انتخابات به مانند دور اول هستیم. 
گروه‌های مختلفی که قبل از آغاز فعالیت قانونی تبلیغاتی نمایندگان، در فضای مجازی با اهدافی نظیر بررسی عملکرد نمایندگان فعلی و کاندیداهای احتمالی و همچنین تعیین شاخص‌هایی برای انتخاب اصلح، در فضای مجازی تشکیل شده است، تا جایی که مباحث بین هواداران در شبکه های مختلف اجتماعی حتی تا ساعاتی بعد از نیمه شب هم ادامه پیدا کرده و به بیان اقدامات و فعالیت های نمایندگان و حمایت از نامزد مورد نظر خود می پردازند. 
در این ایام مسائل و مباحثی اعم از برنامه های کاری نمایندگان و مباحث سیاسی در این گروه ها یافت می شود، جالب اینکه برخی از این گروه ها طرفدار جریان خاصی نبوده و تنها برای گرم کردن تنور انتخابات شکل گرفته اند. 
به نظر کارشناسان این امکان موجب شده تا زمینه ترغیب بیشتر مردم برای حضور گسترده در انتخابات این دوره فراهم شود که این امر می تواند بعنوان یکی از مزیت های مهم شبکه های اجتماعی به شمار رود، اگر چه این مهم دارای معایبی چون تخریب کاندیداها را نیز دارد.
در مجموع می توان گفت که با توجه به گستره فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و فراگیر شدن آن در بین عموم افراد جامعه ، شبکه‌های اجتماعی می‌توانند با یک رویکرد جدید برای معرفی کاندیداها و فراخوان مردم و ایجاد نشاط و شفافیت در انتخابات نقش برجسته‌ای را همانند مرحله اول انتخابات ایفا کنند. 
دهم اردیبهشت‌ماه مرحله دوم انتخابات مجلس درحالی برگزار می‌ شود که استان ایلام دارای دو حوزه انتخابیه شمالی و جنوبی رقابت سنگینی بین کاندیداهای اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل برای کسب سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (2 نماینده برای شهرستان های ایلام، مهران، چرداول، سیروان، ایوان و ملکشاهی) در حوزه شمالی و یک کرسی نمایندگی نیز برای شهرستان های (دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان) وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز