پیگیری اقدام عملی برای رفع مشکل واحدهای صنعتی راکد استان ایلام

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۰۹:۰۳:۳۱
کد خبر: ۳۹۷۰۳۹
پیگیری اقدام عملی برای رفع مشکل واحدهای صنعتی راکد استان ایلام
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از دسته بندی 33 درصد واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل استان برای اقدام عملی در سال جاری خبر داد و گفت: اقدام عملی برای رفع مشکلات این واحدهای صنعتی راکد امسال انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-یارالله نصیری روز دوشنبه در نشست ستاد تسهیل واحدهای تولیدی شهرستان دهلران اظهار کرد: مشکلات تکنولوژی، سرمایه در گردش، بازار و نوسازی و بهسازی این واحدها انجام می شود.
وی افزود: امسال لوازم و ابزارها و مواردی که نیاز است اعم از سرمایه یا کمک اداری و حتی کمک قضایی پیشنهاد شده تا با استفاده از این روش ها کارهای عملیاتی برای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل انجام شود.
نصیری از پیشنهاد پنج طرح بزرگ حوزه نفت و گاز استان نیز خبر داد و گفت: در حوزه پالایشگاه و پتروشیمی پیشنهاد داده ایم و یکی از این پیشنهادات و طرح ها هم هفته پیش با حضور استاندار بحث فاینانس آن نهایی و سرمایه گذار داخلی پای کار است.
وی تاکید کرد: طرح های بعدی از جمله پتروشیمی دهلران نیز به جد در حال پیگیری است که در سال جاری اقدام عملیاتی برای اجرای آن انجام می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از تدوین برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت استان خبر داد و یادآور شد: در حوزه فرش نیز برنامه هایی داریم که در حال پیگیری هستند.
** 600 میلیارد ریال برای تکمیل کارخانه سیمان دهلران نیاز است 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام همچنین در جریان بازدید معاون اقتصادی استاندار ایلام و فرماندار دهلران از کارخانه سیمان این شهرستان از ضرورت تامین بیش از 600 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این واحد صنعتی خبر داد. 
وی میزان پیشرفت فیزیکی کارخانه سیمان دهلران را 76 درصد عنوان کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار این کارخانه در یک برنامه یکساله قابل بهره برداری است. 
نصیری تاکید کرد: دولت با انجام تعهدات خود یعنی تامین 45 میلیون یورو و 500 میلیارد ریال تسهیلات در این کارخانه عمل کرده است اما سرمایه گذار هنوز نتوانسته منابع مورد تعهد را برای اجرای این کارخانه جذب کند.
وی از تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئولان و سرمایه گذاران برای بهره برداری از انتهای خط کارخانه خبر داد و گفت: این تلاش ها برای تولید توسط کلینکر از سایر کارخانه ها ادامه دارد که شاید ظرف ماه های آینده این مهم محقق شود. 
فرماندار دهلران نیز گفت: کارخانه سیمان دهلران از جمله پروژه‌های کلیدی این شهرستان است که با جدیت به دنبال بر طرف شدن مشکلات آن برای به بهره‌برداری هستیم. 
امیدعلی سبزی یادآور شد: این پروژه که چندین سال است کار عملیات اجرایی آن با مشارکت بخش خصوصی کلید خورده است پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و وزرات صنعت، معدن و تجارت و مسئولان استان ایلام تمام تلاش خود را برای تسریع در ساخت و عرضه تولید محصول آن به بازار به کار بسته‌اند. 
وی اظهار کرد: امیدواریم با رایزنی ها و پیگیری ها در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از انتهای خط و تلاش برای تامین اعتبار و پای کار آمدن سرمایه گذار برای تکمیل طرح باشیم. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز