۵۵ درصد واحدهای شهرک های صنعتی استان ایلام فعال هستند

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۰۹:۰۵:۱۳
کد خبر: ۳۹۷۰۴۱
۵۵ درصد واحدهای شهرک های صنعتی استان ایلام فعال هستند
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام از فعالیت 55 درصدی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام- مرتضی دارایی روز دوشنبه در نشست ستاد تسهیلات واحدهای تولیدی دهلران گفت: 45 درصد این واحدها در سال های گذشته به دلیل سیاست های نامناسب تعطیل و یا نیمه فعال شده اند.
وی با بیان اینکه از سال گذشته 22 واحد غیر فعال در استان با تغییر خط و مدیریت و تامین سرمایه و منابع مالی به چرخه تولید بازگشت داده شدند، اظهار کرد: حمایت از واحدهای سرمایه گذار و رفع موانع تولید از رویکردهای جدی دولت تدبیر و امید است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام از دهلران به عنوان یکی از شهرستان های بالقوه غنی استان به خصوص در حوزه های نفت و گاز و کشاورزی نام برد و افزود: رفع مشکلات و فعال کردن واحدهای صنعتی کوچک و متوسطی که نیمه فعال یا غیر فعال هستند یا با ظرفیت پایین تری از توان کار می کنند امسال پیگیری می شود.
وی یادآور شد: چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار سال گذشته به شهرک صنعتی دهلران اختصاص یافت که این امر موجب رضایت مندی سرمایه گذاران و واحدهای فعال در این شهرک شد.
دارایی با اشاره به استقرار 233 طرح صنعتی در شهرک صنعتی دهلران افزود: علت نیمه فعال یا غیر فعال بودن بعضی از این طرح ها مربوط به مشکلات کمبود نقدینگی و فقدان بازار است که برای این موضوع ها و رفع این مشکلات در سال جاری برنامه هایی در دستور کار است تا این واحدها توانمند شوند.
وی راهبرد امسال را تکمیل زنجیره های تولیدی استان دانست و تاکید کرد: شهرستان هایی که ظرفیت لازم جهت فعال شدن کشت و صنعت و فناوری و صنایع تبدیلی دارند در اولویت هستند.
فرماندار دهلران نیز خواستار تسریع در حل مشکلات واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی این شهرستان مرزی شد و افزود: با توجه به سیاست‌های دولت و برنامه‌ریزی‌ها در حمایت از صنایع انتظار داریم با راهکارهای عملیاتی و تصمیمات مناسب مشکلات صنایع شهرستان حل شود.
امیدعلی سبزی بر ضرورت رفع مشکلات سرمایه در گردش واحدهای صنعتی شهرستان تاکید کرد و گفت: توجه به اعطای تسهیلات به طرح‌های جدید و ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان با توجه به ظرفیت بخش کشاورزی از دیگر درخواست‌ها است.
وی اظهار کرد: امیدواریم خروجی این نشست سبب رفع بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی، صاحبان طرح‌ها و سرمایه‌گذاران شهرستان شود.
در پایان این نشست، مسئولان حوزه صنعتی و اقتصادی استان ایلام از واحد تولید رب گوجه دهلران بازدید کردند و برای تسریع در رفع مشکلات این واحد دستور لازم داده شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز