امام جمعه همدان

تمامی نابسامانی ها موجود ناشی از بی توجهی به مسائل فرهنگی است

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۰۸:۴۸:۴۴
کد خبر: ۳۹۷۱۱۷
تمامی نابسامانی ها موجود ناشی از بی توجهی به مسائل فرهنگی است
آیت الله محمدی تاکید کرد: تمامی نابسامانی ها موجود ناشی از بی توجهی به مسائل فرهنگی است و ما از نظر فرهنگی زمین گیر هستیم چون نتوانسته ایم هیچ چیزی به مردم یاد بدهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان در جمع اعضای هیات مدیره ستاد دیه استان همدان بیان کرد: خیلی از جرائم کیفرشان زندان نیست.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی با همکاری قوه مقننه باید برای شناسایی جرائمی که نیاز به زندانی کردن افراد نیست فکری کنند.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: با وجود اینکه زندان مخارج سنگینی بر دوش دولت گذاشته است ولی بازخورد و خروجی ندارد.

آیت الله محمدی مثال زد: کسی که توان پرداخت نفقه همسر خود را ندارد در صورت زندانی شدن هم گره ای از کار او باز نمی شود.

وی تاکید کرد: همچنین فرد متمکنی که از روی لجبازی قصد پرداخت نفقه را ندارد نیز نباید زندانی شود بلکه دستگاه قضایی باید اموال این فرد را توقیف و آن را به نفع زن مصادره کند.

وی اضافه کرد: به جای هزینه کرد اعتبار کلان برای ساخت زندان و زندانی کردن افرادی که توان پرداخت نفقه دارند و نمی دهند بروید اموال انها را تملک کنید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: کاری که به این آسانی و کمترین هزینه انجام می شود هم اینک با صدها برابر هزینه نمی توانند آن را به نتیجه برساند که این امر وجود مشکل در قانون است.

آیت الله محمدی افزود: با زندانی کردن افراد نه تنها مشکلی رفع نمی شود بلکه خانواده و فرزندان او بعلت زندانی بودن سرپرست خانوار، متلاشی می شوند.

وی بیان کرد: در اینصورت نتیجه ای که ما از زندانی کردن مجرم در پی آن هستیم حاصل نمی شود همچنین پیامدهای منفی این اقدام چندین برابر است.

وی گفت: معتادان برای رفع نیازهای روزمره اقدام به دزدی می کنند و ما برای اصلاح آنها را زندانی کرده و نیازهای روزمره اشان را رایگان در اختیارشان قرار می دهیم.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: زندان نباید مکانی برای پرورش و راحتی افراد معتاد شود بلکه باید با راه اندازی کارگاه و ارائه مشاغل سخت و سنگین به آنها، درآمد حاصل از این کار را به خانواده های آنان پرداخت کرد.

وی تاکید کرد: معتادان زندانی باید در یک کارگاه فعالیت کرده و از محل درآمد آن نه تنها نفقه همسر خود را پرداخت کنند.

آیت الله محمدی اضافه کرد: باید بخشی از درآمد حاصل از فعالیت زندانی در کارگاه ها ذخیره شده و پس از اتمام دوران محکومیت به وی پرداخت شود تا بعنوان یک سرمایه از آن استفاده کند.

وی اظهار کرد: هم اینک سه هزار و 500 معتاد در زندانهای همدان محبوس هستند که باید 10 هکتار زمین خریداری و آنها را بر روی این زمینها مشغول به کار کرد.

امام جمعه همدان بیان کرد: بسیاری از معتادان در آستانه زمستان برای در امان ماندن از سرما بطور عمدی جرمی مرتکب شده تا راهی زندان شوند و آنجا آسوده زندگی کنند.

وی با ذکر اینکه برخی حقشان زندان است گفت: در حالیکه برای ضمانت نباید به کسی اعتماد کرد ولی برخی از سادگی کارهایی انجام می دهند و نام آن را دلسوزی و کار خیر می گذارند.

آیت الله محمدی تاکید کرد: نباید برای خدمت به دیگران زندگی خود را فنا کنیم در حالیکه تاکید شده در آخر الزمان بعلت افزایش افراد بی تقوا باید به همه بدبین بود.

وی بی اعتمادی به زندانیان آزاد شده را امری بدیهی دانست و گفت: پرونده هایی مبنی بر سرقت وسایل کارگاه و واحد تولیدی توسط افراد سابقه دار تشگیل شده است.

وی با انتقاد از بالا بودن مهریه افزود: برخی از زوجها از نظر مالی سنخیتی با یکدیگر ندارند و این امر عاملی برای اختلاف و در نهایت اجرا گذاشتن مهریه می شود.

وی اضافه کرد: زنانی که خانه و کاشانه خود را به بهانه دریافت مهریه ترک کرده و فرزند خود را تنها می گذارد نمی توان آنها را مادر خطاب کرد.

وی تاکید کرد: تمامی نابسامانی ها موجود ناشی از بی توجهی به مسائل فرهنگی است و ما از نظر فرهنگی زمین گیر هستیم چون نتوانسته ایم هیچ چیزی به مردم یاد بدهیم.

وی پس از هدیه صحیفه سجادیه توسط ستاد دیه به ایشان بیان کرد: کسی در استان همدان صحیفه سجادیه درس نمی دهد بلکه این کتابها زینت مجالس شده است و تنها برای تکمیل کردن کتابخانه و عکس گرفتن از آن استفاده می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز