رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

جلوی سودجویانی که به اسم طب سنتی فعالیت می کنند باید گرفته شود/متاسفانه برخی نگاه صحیحی به طب سنتی ندارند

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۰۹:۱۹:۵۴
کد خبر: ۳۹۷۱۴۶
جلوی سودجویانی که به اسم طب سنتی فعالیت می کنند باید گرفته شود/متاسفانه برخی نگاه صحیحی به طب سنتی ندارند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: امید است با پایه گذاری و راه اندازی دانشکده طب سنتی توسط وزارت بهداشت، بتوانیم اشکالات موجود در این زمینه را رفع و با کمک مسئولان، گروه هایی که در این زمینه با باوری غلط و ریشه ای نادرست وارد این عرصه شده اند را شناسایی و از فعالیت آنها که به پیکره سلامت جامعه لطمه می زند و در حال سودجویی هستند، جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه، در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان دانشکده و سلامتکده طب سنتی در قم گفت: همانطور که مردم می دانند اهمیت طب سنتی از دیرباز مورد تاکید بوده است و در این دوره نیز نگاه وزارت بهداشت به این امر نگاه حساس و دقیقی است تا این امر در جاده صحیح خود قرار گیرد.

وی عنوان داشت: سیاست وزارت بهداشت، راه اندازی دانشکده طب سنتی است که با توجه به جایگاه رفیع شهر قم و حضور عالمان برجسته دینی چنین دانشکده ای در قم فعال بوده است لکن ساختمان مناسبی برای آن احداث نگردیده بود که این مهم امروز به همت خیرین محترم محقق گردید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه متاسفانه نگاه صحیحی به این طب ارزشمند نیست گفت: بسیاری دچار باور نادرست از طب سنتی هستند که باید این نگاه های غلط از بین رفته و دانش صحیح طب سنتی اصیل توسط مرجع رسمی و معتبر ترویج شود.

دکتر ایرانی خواه تاکید کرد: تردیدی نیست که اساس و پایه طب نوین بر اساس طب سنتی بنا شده است، اما متاسفانه عده ای تحت عنوان طب سنتی در جای جای کشورمان و همچنین شهر مقدس قم، اقداماتی را شروع کرده اند که علمی و مطابق با آموزه های دینی و قانونی نیست.

وی افزود: امید است با پایه گذاری و راه اندازی دانشکده طب سنتی توسط وزارت بهداشت، بتوانیم اشکالات موجود در این زمینه را رفع و با کمک مسئولان، گروه هایی که در این زمینه با باوری غلط و ریشه ای نادرست وارد این عرصه شده اند را شناسایی و از فعالیت آنها که به پیکره سلامت جامعه لطمه می زند و در حال سودجویی هستند، جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: البته عده ای هم در این رشته وارد عرصه شده اند که مطابق با سیاست وزارت بهداشت حرکت می کنند که آنها را پذیرا بوده و امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق اهداف وزارتخانه که همان سلامت جامعه است گام برداریم.

دکتر ایرانی خواه به فعالیت خیرین حوزه سلامت استان اشاره کرد و گفت: همواره از تلاش های خیرین قدردانی می کنیم چرا که کار آنها مقدمه ای برای انجام برنامه های حوزه سلامت است و امید است بتوانیم روز به روز شاهد تلاش های خداپسندانه آنها باشیم.

وی همچنین در ادامه افزود: مشارکت وحمایت خیرین از حوزه بهداشت و درمان موجب خواهد شد تا عقب ماندگی های استان قم با سرعت بیشتری جبران گردد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز