تفاهم ایران و ترکمنستان برای جلوگیری از آتش سوزی درمنطقه مرزی گلستان

۱۳۹۵/۰۲/۱۵ - ۱۳:۱۴:۴۳
کد خبر: ۳۹۷۲۵۴
تفاهم ایران و ترکمنستان برای جلوگیری از آتش سوزی درمنطقه مرزی گلستان
مرزبان دولت جمهوری اسلامی درمنطقه اترک از امضای تفاهم همکاری بین مرزبانی ایران و ترکمنستان برای جلوگیری از بروز آتش سوزی در منطقه مرزی گلستان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ،سرهنگ علی احمدزاده  گفت : براساس دیدار دیپلماتیک بین فرماندهان مرزبانی دو کشور درمنطقه اترک که روز گذشته در ایستگاه راه آهن 'آک یایلا 'در خاک ترکمنستان برگزار شد، مقرر شد طرفین برای جلوگیری ازبروز آتش سوزی در نقطه صفر مرزی در طول نوار مرزی ایران و ترکمنستان، به ماموران خود آموزش های لازم را بدهند.

وی گفت: هدف از این تفاهم نامه، همکاری بین مرزبانان دو کشور در زمینه مهار آتش سوزی است که فرا رسیدن فصل برداشت محصول غلات (گندم و جو) در ایران، افزایش دمای هوا و خشک شدن درختچه های گز درنقطه صفر مرزی دو کشور، احتمال وقوع آن را بالا برده است.

سرهنگ احمدزاده اضافه کرد: براساس این تفاهم نامه همکاری مقرر شد درصورت مشاهده آتش سوزی درمنطقه صفر مرزی، ماموران مرزبانی دو کشور بلافاصله با برافراشتن پرچم در روز و نوردهی چراغ در شب به یکدیگر اطلاع و برای اطفای کانون آتش اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: مرزبانان دو کشور همچنین متعهد شدند، نسبت به ایجاد نوار تراشیده (شخم زدن) در محدوده مرزی خود برای جلوگیری از تردد احتمالی افراد و نیز ایجاد مانع برای گسترش آتش سوزی به خاک یکدیگر اقدام نمایند.

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان یادآور شد: این تفاهم نامه همکاری در دو نسخه به دو زبان فارسی و روسی تنظیم و بین مرزبانان دو کشور مبادله شد.

به گفته وی، درسال های گذشته آتش سوزی هایی درمنطقه صفر مرزی حادث شد که باعث بروز خسارت هایی به کشاورزان و محیط زیست دو کشور شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز