با حضور حضرت آیت الله ملک حسینی

تجلیل از فرهیختگان کهگیلویه و بویراحمد در تهران

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۱۲:۰۴:۵۶
کد خبر: ۳۹۷۳۰۹
تجلیل از فرهیختگان کهگیلویه و بویراحمد در تهران
تجلیل از فرهیختگان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حضرت آیت الله ملک حسینی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یاسوج ؛این همایش با حضور دانشجویان و هم استانی های مقیم تهران درتالار شیخ انصاری دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدا سید فرزاد نجات نیا بعنوان دبیر همایش گزارشی از وضعیت ومزیت کانون فرهیختگان استان کهگیلویه و بویراحمد و چگونگی انتخاب تجلیل شوندگان پرداخت.

وی یادآور شد: نظر به پایبندی بر اصل مداومت برنامه ها، یکی از مهمترین شاخصه های برنامه های کانون فرهیختگان استفاده از همه ظرفیت ها برای توسعه و پیشرفت استان و نیروی انسانی است. ودر طی یک و نیمسال آنچه باعث دلگرمی دست اندر کاران شده، پای ثابت بودن آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در همه این نشست ها می باشد.

دبیر هفتمین همایش فرهیختگان رشد و بالندگی این جریان با افتتاح مکان کانون در تهران، وارد فازهای عملیاتی جدیدی جهت تشکیل کارگروه‌های چند گانه(فرهنگی واجتماعی-مدیریت واقتصاد-سلامت-حقوقی وقضایی-عمران وصنعت…) خواهد شد.

مهندس نجات نیا اظهار امیدواری کرد: اعضای کانون برای هم اندیشی بیشتر هم استانی ها و برون رفت از مشکلات و نارسائی ها و نیل به وضعیت مطلوب در تلاش هستند.

دبیر هفتمین همایش فرهیختگان با اشاره به تنگناهای گذشته واز طرفی ظرفیتهای بوجود آمده، کانون در بین نخبگان استان جایگاه خودش رو پیدا کرده است. وتا اواخر خردادماه مجمع عمومی کانون برای تعیین هیات امنا تشکیل خواهد شد

این همایش با برنامه های شاد ومتنوع ازجمله مدیحه سرایی بمناسبت میلاد حضرت امام علی علیه السلام و هنرنمایی هنرمندان شبکه استانی دنا ادامه یافت.

حضرت آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی سخنران همایش ضمن تشکر از دست اندر کاران، از دور هم جمع شدن فرهیختگان اظهار خوشحالی کرد و گفت: اجتماع شما رو می پسندم وبا اشتیاق در جمع شما حضور پیدا میکنم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: حال که تحت عنوان تجلیل از فرهیختگان دور هم جمع شده اید، از دانشجویی و مطالبه گری و طلب علم و ایمان تا فرهیختگی وتبدیل به مفخر و مفاخر شدن مراحلی وجود دارد و انسان باید از مسیر ایمان طلبی و دانش طلبی و دانشجویی عبور کند واگر توانست عبور معقول کند میتواند به مثابه یک فرزانه و فرهیخته باشد و به اوج برسد.

عضوخبرگان رهبری اذعان داشت: امیر مومنان علی علیه السلام مفخر هستی ست. زیرا تمام ظرفیت های وجودی خویش را در معرض شعاع نور رسول خدا قرار داد و طلب علم وایمان کرد و به گونه ای شاگردی کرد که چونان معلم خویش مفخر عالم و معلم بشریت شد.

ایشان خاطر نشان کرد: فرهیختگی مراتبی دارد وآنگاه انسان رفعت و درجه پیدا میکند که ظرفیت های خود را بشناسد و استعداد های خود را پس از دانش ورزی و ایمان ورزی رشد دهد وشکوفا کند چنین کسی شایسته تجلیل می شود. وکسی که این دو ویژگی را دارد باتلاش، اعتماد و توکل به خدای بزرگ بر مشکلات فائق می شود و سدی بر سر راه موفقیت او متصور نیست.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: امیرالمومنین علی علیه السلام فرهیخته ترین شاگرد هستی است و اگر علی یک استاد بزرگ فرهیخته شد چون یک شاگرد فرهیخته بود و و امام شد چون پیرو بود، و با ایمان، توکل واندیشه ورزی علم آموخت و بکار برد. واگر کسی بخواهد از صفر کوچکی شروع وتا صد بزرگی را طی نماید باید این دو عنصر علم وایمان را داشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: قدردان این انس و الفت باشید و انشاءالله اگر سایه شوم سیاست بازی ها، نکبت چپ و راست گرایی هاو مفاهیم توخالی اصلاح طلب و اصولگرا نه به معنای حقیقی آن دست از سر شما بردارد، همیشه در کنار هم خواهید بود. و در ضمن از ملامت ها و عدم موفقیت هاسر کوفته نشوید و نباید در عزم شما خللی وارد شود. در کنار هم باشید وبه همدیگر کمک کنید. وی همچنین افزود: دورنمایی که توسط دبیر همایش ارائه شد را رضایت بخش میدانم.

در پایان از بیست و سه نفر از فرهیختگانی که توسط کمیته تجلیل دانشجویی انتخاب شده بودند، لوح سپاس و تندیس اعطاء شد.

 

نظر شما