کاهش آمار بیکاری در خراسان شمالی

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۱۴:۲۷:۰۸
کد خبر: ۳۹۷۴۳۵
کاهش آمار بیکاری در خراسان شمالی
آمار بیکاری در خراسان شمالی به میانگین کشوری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،  مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در نشست خبری در آستانه هفته کار و کارگر گفت: در دو سال گذشته استان خراسان شمالی با 17 درصد بیشترین آمار بیکاری کشور را داشت که پس از ثبت نام 45 هزار و 852 نفر در دفاتر کاریابی و ساماندهی آنان، امسال رقم بیکاری به میانگین 11 و هفت صدم درصد کشوری کاهش یافت.

حسن نوری افزود: پارسال در خراسان شمالی، مشارکت مردم در بخش کشاورزی بیشتر شد که این، مهمترین عامل کاهش نرخ بیکاری در خراسان شمالی است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده این استان در موضوع اشتغال، نداشتن مهارت های فنی وحرفه ای فارغ التحصیلان است، گفت: طرح تکاپو با هدف مهارت آموزی و شناسایی ظرفیت های تولید و اشتغال در این استان در حال اجراست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از شناسایی ده هزار کارگر که یارانه بیمه ای دریافت می کنند خبر داد و افزود: 20 درصد از حق بیمه این افراد را دولت می دهد و تنها هفت درصد آن برعهده خود کارگران است.

نوری گفت: ساماندهی کارگران فصلی هم به علت بی اطلاعی آنان از این طرح، با استقبال چشمگیر کارگران و کارفرمایان روبرو نشد و در نهایت لغو شد.

هفته کارگر از 5 اردیبهشت آغاز می شود و تا 11 اردیبهشت ادامه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز