مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

نوسازی ساختار آموزشی در راستای کیفیت بخشی به آموزش ضروری است

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۱۴:۴۸:۱۶
کد خبر: ۳۹۷۴۶۴
نوسازی ساختار آموزشی در راستای کیفیت بخشی به آموزش ضروری است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: نوسازی ساختار آموزشی در راستای کیفیت بخشی به آموزش ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در گرد همایی رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان با بیان اینکه کیفیت بخشی به آموزش از اولویت  های مهم آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید است، خاطر نشان کرد: در حوزه کیفیت بخشی، نیازمند برنامه ریزی اصولی و بازنگری در فعالیت ها هستیم.

وی اظهار کرد: ایجاد  روابط عاطفی اخلاق مدار مبتنی بر روابط انسانی و حاکم شدن روح تعاون و همکاری در مدارس موجب  نزدیکی دانش آموزان به معلمان شده، مدیران را به افرادی خلاق و پویا تبدیل می کند و اولیاء حامیان مدارس می شوند و نقش حمایتی پیدا می کنند.

محسن بیگی با بیان اینکه فاصله گیری معلم و دانش آموزان از یکدیگر موجب اختلال در روند فرآیند یاد دهی- یادگیری می شود، اذعان داشت: اگر دانش آموز مدرسه را پناهگاه خود بداند و معلم نقش مشاوره ای داشته باشد روند فرآیند یاد دهی یادگیری تسهیل شده و اهداف آموزشی و پرورشی محقق می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش از مشارکت در عمل به عنوان عنصری موثر در نوسازی ساختار آموزشی نام برد و تصریح کرد: مشارکت همه ی ارکان تعلیم و تربیت در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین ضروری است.

محمد محسن بیگی بر ارتباط دوسویه معلمان و دانش آموزان تاکید و خاطر نشان کرد: دانش آموزان باید در تصمیم گیری های مدرسه مشارکت  داشته باشند.

وی گفت: وقتی که مشارکت همگانی در مدرسه وجود داشته باشد، افراد احساس عزتمندی بیشتری می کنند و تضاد طبقاتی در مدرسه و جامعه کم تر خواهد شد.

محسن بیگی از حفظ توسعه و منابع انسانی به عنوان فاکتوری مهم در نوسازی ساختار آموزشی نام برد وبیان داشت: تربیت شهروندانی خلاق، توانا و کارآمد از مهمترین رسالت های  آموزش و پرورش است.

وی بر توانمند سازی و بروز رسانی دانش معلمان متناسب با علم روز دنیا تاکید و افزود: عزتمندی معلم در گرو توانمندی علمی معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان مدیریت حل مسأله را از دیگر فاکتورهای مهم نوسازی ساختار آموزشی دانست و خاطر نشان کرد: باید در حل مشکلات و مسائل از فکر و خرد جمعی و مشاوره افراد صاحب نظر استفاده شود.

محمد محسن بیگی بر انعطاف پذیری در فرآیند های آموزشی تأکید کرد و اذعان داشت: نظام آموزشی باید انعطاف پذیر باشد وترویج ریسک پذیری، شجاعت و قدرت ایجاد تغییر در مدارس وادارات اموزش و پرورش لازمه تحقق این مهم است.

وی افزود: اگر فرهنگ ریسک پذیری، شجاعت و ایجاد تغییر را در جامعه نهادینه کنیم تحول، نا آرامی در جامعه ایجاد نمی کند بلکه موجب ایجاد فرصت نیز می شود.

محسن بیگی اظهار کرد : در صورت نوسازی ساختار آموزشی موضوعات کتب درسی به اصول زیربنایی و اساسی جامعه تبدیل شده و خیابان، پارک، منزل، مسجد و همه ی فضا ها تبدیل به کلاس آموزشی و تربیتی می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز