رئیس هیأت نظارت بر انتخابات لرستان:

چینش نیروهای نظارتی باتجربه در مناطق حساس انتخاباتی لرستان

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۰۸:۱۲:۴۵
کد خبر: ۳۹۷۴۹۶
چینش نیروهای نظارتی باتجربه در مناطق حساس انتخاباتی لرستان
رئیس هیأت نظارت بر انتخابات لرستان، گفت:: در کنار ناظران، بازرسان باسابقه‌ای در شعبه‌های اخذ رأی مستقر هستند که حواشی اطراف شعبه‌ها را رصد می‌کنند و تخلفات را مستند و به هیأت‌های نظارت و اجرایی و بخشی هم برای برخورد با آنها به دادستان شهرستان، ارجاع داده می‌شوند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،تیمور سپهوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در  مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که دهم اردیبهشت برگزار می‌شود، نظارت ما برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن و صیانت از آرای مردم در انتخابات همانند گذشته چند برابر است، اظهار داشت: بالغ‌ بر 4 هزار نیروی نظارتی، انتخابات را در مرحله دوم در سه حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره چگینی، دورود و ازنا و حوزه انتخابیه بروجرد نظارت دارند.

وی عنوان کرد: در این چند روز گذشته کار چیدن ناظران شورای محترم نگهبان در مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخاباتی استان لرستان آغاز شده است.

این مسئول تصریح کرد: در کنار ناظران، بازرسان باسابقه‌ای در شعبه‌های اخذ رأی مستقر هستند که حواشی اطراف شعبه‌ها را رصد می‌کنند و تخلفات را مستند و به هیأت‌های نظارت و اجرایی و بخشی هم برای برخورد با آنها به دادستان شهرستان، ارجاع داده می‌شوند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات لرستان، گفت: در بحث تخلفات انتخاباتی ازجمله خریدوفروش آرای مردم متأسفانه قانون در این خصوص شفاف نیست و نیازمند جزئیات بیش‌تری است.

سپهوند خاطرنشان کرد: این تخلفات در کل کشور وجود دارد و یک ایراد و اشکال است که قانون در این رابطه باید بیش‌تر به جزئیات آن بپردازد.

این مسئول تصریح کرد: تمام تخلفات کاندیدهای انتخاباتی ضبط‌وربط می‌شود و با آنها در موعد مشخص و موردنیاز برخورد می‌شود.

وی افزود: در مرحله نخست انتخابات در سطح استان لرستان، تخلفاتی صورت گرفت که کاندیدها را احضار و به آنها تذکراتی داده شد که این تخلفات تکرار نشوند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات لرستان، در خصوص نصب پوستر کاندیدها در مغازه‌های شخصی عنوان کرد: اگر این پوسترها در ابعاد 15*10 و 20*15 سانتی‌متر باشند از لحاظ قانونی ایرادی نیست، اما اگر بیش از این باشند غیرقانونی است و با آنها برخورد می‌شود.

سپهوند یادآور شد: در مجموع در مرحله اول انتخابات استان لرستان در بحث سلامت انتخاباتی مشکل خاصی نداشتیم و باید گفت معدل برگزاری انتخابات در این مرحله یک معدل مطلوبی است.

وی افزود: عمده تخلفات مرحله دوم در استان لرستان، تخریب رقبا و تخلفات جزئی دیگر است که به کاندیدهای مرحله دوم تذکراتی داده شده و از آنها به‌صورت مکتوب تعهداتی گرفته شده که دیگر تکرار نشود.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات لرستان، ضمن تشکر از همه کاندیدها یادآور شد: تمام کاندیدهایی که به مرحله دوم انتخابات در لرستان راه یافته‌اند، تمکین کرده‌اند که به قانون عمل کنند.

سپهوند تأکید کرد: از شهرستان‌هایی که در مرحله نخست انتخابات آنها به پایان رسیده، کمک گرفته‌ایم تا در جاهایی که احساس می‌شود حساسیت‌های قومی و قبیله‌ای وجود دارد، از آنها به‌کارگیری کنیم تا به مردم ثابت شود که با تمام توان و تلاش از آرای آنها صیانت می‌شود.

 

نظر شما