نامزد انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در بروجرد :

ضریب بیکاری۴۶درصدی در بروجرد /حقوق کارمندان و کارگران کمتر از خط فقر نباشد

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۰۳:۲۵:۴۸
کد خبر: ۳۹۷۵۰۴
ضریب بیکاری۴۶درصدی در بروجرد /حقوق کارمندان و کارگران کمتر از خط فقر نباشد
نامزد انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در بروجرد گفت: در حال حاضر ضریب بیکاری در بروجرد 46 درصد و این معظل یکی از دغدغه های مردم است که باید تلاش کرد تا حقوق کارمندان و کارگران کمتر از خط فقر نباشد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،"هادی مقدسی"نامزد انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در بروجرد  گفت: در حال حاضر حدود 60 درصد صنایع شهر تعطیل و نیمه تعطیل هستند که برای ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و تولید داخلی باید به وضعیت این واحدها رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ضریب بیکاری در بروجرد 46 درصد است که نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت بود و  دولت باید برای معظل بیکاری یک فکر اساسی کند چرا معظل بیکاری یکی از دغدغه ها و مشکلات مردم است. 

به گفته وی در مجلس دهم در شرایط جدید و مطلوبی که در عرصه بین المللی به دست آمده و دشمنان ما به  تسلیم در برابر نظام قدرتمند جمهوری اسلامی تن داده اند و ما باید از این موقعیت بسیار خوبی که پیش آمده در بحث رفع تحریم ها استفاده نماییم. 

مقدسی اظهار داشت:  قرار است مجلس دهم برنامه ششم را طراحی کند و در تدوین برنامه ششم باید نیروهای متخصص و کارشناس در این مجلس وجود داشته باشد که بتوانند در تدوین برنامه ششم نقش موثری ایفا کنند و بنا به آنچه در سند چشم انداز پیش بینی شده قرار است براساس برنامه ششم از نظر اشتغال،  بیکاری به زیر پنج درصد برسد که مستلزم این است که از نظر اقتصادی رشد هشت درصدی سالانه  برای اقتصاد محقق گردد. 

وی بیان کرد: اگر قرار باشد فقط از منابع داخلی به این رشد دست یابیم ممکن است سخت باشد و باید یک فرآیندی به کار گرفته شود که از منابع خارجی در کشورهای دوست و کشورهای علاقه مند به سرمایه گذاری در کشور و از منابع خارجی برای تحقق رشد هشت درصدی استفاده شود تا بیکاری کنترل و رونق اقتصادی و تورم در پایان پنج سال به زیر 5 برسد. 

نامزد انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در بروجرد گفت: باید به گونه ای تلاش کرد که آثار مشهود برجام در زندگی مردم دیده شود که ترمیم وضعیت معیشتی مردم بخصوص کارکنان دولت و برای مبارزه با فساد اداری باید به وضع معیشتی کارکنان اهمیت داده شود و باید با تعیین خطر فقر به شکلی برخورد شود که میزان حقوق و مزایایی که کارمندان و کارگران دریافت می کنند کمتر از خط فقر نباشد. 

به گفته وی هدف این است که علاوه بر کنترل تورم، در قالب اینکه تزریق نقدینگی نباشد و حقوق و مزایا بالا برده نشود بلکه به صورت غیر نقدی به منظور تقویت تولید در داخل از تولیدات داخلی ، مایحتاج کارکنان و مردم تامین شود که هم نقدینگی کنترل شود  و هم بنگاه ها و کارخانه های ما تولید داشته باشند تا رونق اقتصادی در شرایطی ایجاد شود که کارکنان با تامین وضعیت معیشتی به سمت سلامت اداری هم پیش بروند. 

مقدسی اظهار داشت: برای تقویت تولید داخلی ، رونق تولیدات، ایجاد اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی باید برنامه ریزی شود تا بیکاری کاهش یابد.

هادی مقدسی یکی از چهار نامزد انتخاباتی بروجرد است که به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافته و در دور اول انتخابات 29 هزار و 234 رای را کسب کرد.  

بازتاب بروجرد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز