هشدار ستاد حوادث غیر مترقبه به کشاورزان در مورد کمبود آب

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۲۰:۰۸:۲۴
کد خبر: ۳۹۷۵۹۴
هشدار ستاد حوادث غیر مترقبه به کشاورزان در مورد کمبود آب
به دلیل احتمال کاهش بارندگی در خرداد و تیر کشاورزان در مصرف آب صرفه جویی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، معاون عمرانی استاندار امروز در جلسه ستاد حوادث غیر مترقبه گیلان گفت : اگرچه ذخیره آب کشاورزی بعلت بارندگی های فروردین و اوایل اردیبهشت در مقایسه با  پارسال بهتر است اما به دلیل احتمال کاهش بارندگی در خرداد و تیر کشاورزان در مصرف آب صرفه جویی کنند. 

حجت شعبان پور افزود : باید  برای مدیریت منابع آبی باید برنامه ریزی صحیح انجام شود تا در فصل زراعی جاری با مشکل کم آبی مواجه نشویم.
وی همچنین از در دسترس نبودن برخی مدیران دستگاه های مرتبط  با ستاد حوادث غیر مترقبه در زمان وقوع حادثه گله کرد و بر همکاری بیشتر این مدیران تاکید کرد.
افشین عزیزی مدیر کل مدیریت بحران گیلان هم گفت : به دلیل استفاده از شیوه های نوین و مدرن در امداد رسانی خوشبختانه آمار تلفات انسانی در گیلان در زمان بروز حوادث در مقایسه با سال های گذشته کاهش یافته است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز با اشاره به طرح همزمان بهسازی مزارع در استان های گیلان و مازندران و اینکه گیلان در این طرح از مازندران پیشی گرفته است افزود :  تاکنون 950 هکتار شالیزار 120 روستای گیلان بهسازی شده است.
علیرضا شعبان نژاد به بحران آب در ماه های خشکسالی اشاره کرد و گفت : اگر چه آب سد سفید رود سرریز شده اما مجبوریم باز هم آب کشاورزی را همچون سال های گذشته نوبت بندی کنیم .
وی همچنین در مورد هجوم مگس های زیتون به باغداران رودباری هشدار داد.
مجید نیکخوی سرپرست شرکت آب منطقه ای گیلان هم  با اشاره به مشکل سد وصال    گفت : با شکایتی که به بازرسی کشور ارسال شد موفق شدیم مشکل این سد را مرتفع کرده و بزودی این سد آماده آبگیری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز