معاون استاندار گیلان :

سند توسعه استان در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در حال تدوین است

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۰۷:۵۷:۱۲
کد خبر: ۳۹۷۶۴۴
سند توسعه استان در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در حال تدوین است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان گفت : سند توسعه استان در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در حال تدوین است .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان در نشست بررسی وضعیت طرح های  صنعتی گیلان ، ضمن قدردانی از حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در گیلان گفت : این حضور در آغاز اجرای عملیاتی برنامه‌های اقتصاد مقاومتی نشانگر اهمیت اجرای این برنامه در استان است.

وی تصریح کرد : باتوجه به زوایای مختلف برنامه‌های اقتصاد مقاوتی در کشور، بیشترین توجه آن مشمول حوزه تولید وضعیت می‌باشد، از این رو ضروری است که با عزم همگانی شاهد رونق بیشتر در این بخش و تحقق حداکثری اهداف بلند اقتصاد مقاومتی در استان و کشور باشیم.

وی از تدوین سند توسعه استان در حوزه اقتصاد مقاومتی با همکاری بیش از 16 دستگاه اجرایی در استان خبر داد و افزود : گیلان یکی از استان‌های پیشتاز در سطح کشور در زمینه تدوین سند توسعه استان در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بوده است.

اصغریان با ابراز امیدواری از اجرای موفق برنامه‌ها و اهداف کارگروه اقتصاد مقاومتی در استان خاطر نشان کرد : باتوجه به عزم دولت تدبیر و امید و همت وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز مجموعه شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت با زعامت استاندار محترم گیلان، شاهد شکوفایی بیش از پیش در عرصه تولید و صنعت استان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با اشاره به پیشتازی استان گیلان در حل موانع تولید و صنعت در سطح کشور خاطر نشان کرد : از یک سال و نیم پیش و همزمان با دستورات استاندار گیلان کارگروه‌های تخصصی با همکاری شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت در استان تشکیل شد.

محمد حسین اصغریان  خاطر نشان کرد : بخش قابل توجهی از مشکلات حوزه تولید و صنعت در قالب این کارگروه‌ها مرتفع شد که شالوده برنامه‌های این کارگروه ها، همسو با قانون رفع موانع تولید و ارتقاء نظام پولی و بانکی کشور بوده است.

وی  مشکلات حوزه تولید و صنعت را مربوط به بخش‌های مختلفی مانند نیاز به تسهیلات، استمهال بدهی و تقسیط مجدد عنوان کرد و افزود : واحدهای صنعتی بزرگی در استان مستقر هستند که مشکلات آنها مربوط به برخی قوانین جاری، عدم تأمین وثایق می باشد.

معاون استاندار  همچنین بخش دیگری از مشکلات موجود در عرصه تولید و صنعت را مربوط به عدم وجود تقاضا در بازار مصرف عنوان کرد و افزود : لازم است برای ایجاد تحریک تقاضا اقدامات و حمایت‌های کشوری صورت گیرد.

وی با اشاره به کاهش  بازار تقاضا در صنایعی مانند کاشی و سرامیک، چینی آلات بهداشتی، کابل، رادیاتور تصریح کرد : بدلیل رکود موجود در بازار مسکن بسیاری از صنایع مرتبط با صنعت ساختمان دچار رکود شده‌اند. که برای حل این مشکلات و رفع موانع تولید لازم است مشوقهای افزایش تقاضا در حوزه مسکن لحاظ شود.

 

 

نظر شما