معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی

تمامی مقدمات و تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در استان پیش بینی شده است

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۰۸:۵۳:۰۶
کد خبر: ۳۹۷۶۷۳
تمامی مقدمات و تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در استان پیش بینی شده است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی و رییس ستاد انتخابات استان: تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در استان پیش بینی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی و رییس ستاد انتخابات استان گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در استان پیش بینی شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، دکتر علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان سه شنبه شب در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز آذربایجان غربی از آمادگی کامل استان برای برگزاری مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: تمامی مقدمات و تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در سه حوزه انتخابیه استان شامل شهرستان های ارومیه، سلماس و شاهین دژ- تکاب و میاندوآب پیش بینی شده و اقلام و تعرفه های مورد نیاز هم در اختیار فرمانداری های مربوطه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در این مرحله، 10 کاندیدا در سه حوزه انتخابیه استان به رقابت می پردازند که از میان آنها 5 نفر با انتخاب مردم راهی مجلس شورای اسلامی خواهند شد.

رییس ستاد انتخابات استان همچنین از پیش بینی 836 شعبه ثبت نام و اخذ رای در سه حوزه انتخابیه استان خبر داد و افزود: از 836 شعبه اخذ رای، 407 شعبه برای حوزه انتخابیه ارومیه، 133 شعبه برای حوزه سلماس، 153 شعبه برای میاندوآب، 75 شعبه برای شاهین دژ و 68 شعبه نیز برای تکاب در نظر گرفته شده است.

رادفر ادامه داد: در مجموع از کل 836 شعبه اخذ رای، 519 شعبه ثابت و 317 شعبه بصورت سیار در حوزه های انتخابیه مذکور فرایند اخذ رای را از واجدین شرایط که تعداد آنها 1 میلیون و 200 هزار نفر است انجام خواهند داد.

وی همچنین در رابطه با زمان آغاز رای گیری در روز جمعه دهم اردیبهشت ماه اظهار داشت: بر اساس قانون، رای گیری در حوزه های انتخابیه از ساعت 8 صبح آغاز و به مدت 10 ساعت ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز با دستور وزیر محترم کشور قابل تمدید است.

معاون استاندار افزود: توصیه می شود که واجدین شرایط رای دادن ضمن به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی در همان ساعات اولیه پای صندوق ها حاضر و نسبت به رای دادن و انتخاب کاندید یا کاندیدای مورد نظر خود اقدام کنند.

رییس ستاد انتخابات استان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با افرادی که در فاصله مرحله اول انتخابات که در هفتم اسفند 94  برگزار شد تا مرحله دوم انتخابات که در دهم اردیبهشت 95 برگزار خواهد شد به سن قانونی رای دادن رسیده اند نیز گفت: متولدین ماقبل 1377.2.10 ، در این مرحله از انتخابات می توانند بعنوان رای اولی در انتخابات شرکت کنند.

رادفر همچنین اظهار کرد: برابر با قانون، رای دهندگان در این مرحله از انتخابات  صرفا می توانند در همان حوزه انتخابیه ای که در مرحله اول انتخابات در رای گیری شرکت کرده بودند رای دهند و برای جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی در این مرحله دستگاههای احراز هویت در تمامی شعبات اخذ رای تعبیه شده است.

وی ادامه داد: واجدین شرایطی هم که در مرحل اول انتخابات رای نداده اند می توانند در هر حوزه انتخابیه ای که تمایل دارند در فرایند رای گیری شرکت کنند.

وی در پایان سخنان خود عمل به قانون و اجرای قانون را فصل الخطاب تمامی مسائل در انتخابات عنوان کرد و تمکین از قانون را مورد تاکید قرار داد.

 

نظر شما