با حضور جانشین رییس عتبات عالیات کل کشور؛

مراسم تودیع و معارفه رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان برگزار شد

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۵:۰۲:۳۱
کد خبر: ۳۹۸۰۰۲
مراسم تودیع و معارفه رییس ستاد بازسازی  عتبات عالیات استان سمنان برگزار شد
این مراسم صبح امروز چهارشنبه هشتم اردیبهشت در دفتر امام جمعه و نمانیده ولی فقیه در استان سمنان و با حضور مسعود شوشتری جانشین رییس عتبات عالیات کل کشور و معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان برگزار شد.

شوشتری ضمن قدردانی و سپاس از زحمات جناب آقای علی اکبر صابری ،طی حکمی  آقای حلوایی را بعنوان رییس عتبات عالیات استان سمنان منصوب کرد .

جانشین رییس عتبالت عالیات کشور با اشاره به تخریب حرم عسکریین در سامرا گفت : ستاد بازسازی به خوبی آنجا را توسعه داده است و گنبد بسیار زیبا و همچنین پنجره هایی که هر کدام یک پروژه ای گسترده هستند را ساخته و نصب نموده است و خاطر نشان کرد : بزرگترین گنبد جهان تشیع نیز برای حرم امامین عسکریین (ع) در سامرا ساخته شده است.

وی با اشاره به پروژه های در حال انجام ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر نجف گفت: صحن حضرت زهرا (س) به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی در مساحت 220 هزار متر مربع در دو بخش زیارتی و غیر زیارتی شامل ساختمان‌های کتابخانه، موزه، اداری و پذیرایی و پارکینگ طراحی شده که تا دو سال دیگر تکمیل میگردد..

وی افزود : آرزوی همه مراجع تقلید  و مقام معظم رهبری رسیدگی به عتبات عالیات  و توسعه آن است و همچنین در جلسه ای که با مقام معظم رهبری داشته ایم بر ایجاد فضای رفاهی زائرین تاکید کرده اند .البته بدلیل مسایل امنیتی گسترش این فضاهای رفاهی در برخی اماکن امکان پذیر نیست .

در حال حاضر توسعه حرم مطهر  امام حسین ،طفلان مسلم و حبیب ابن مظاهر ، و حرم  عسکریین انجام شده است و ضریح هایی ساخته و نصب شده است و.چندین نیم ضریح نیز  در بوشهر در حال ساخته شدن است .

حمایتی که مردم عزیز کشورمان انجام داده اند  و حضور نیروهای ایرانی و ستاد بازسازی عتبات در کنار فعالیت های  مستشاری که در عراق انجام می شود روحیه اهالی عراق را نیز دو چندان کرده است و ترس آنها کمتر شده است .

شوشتری تصریح کرد : در آنجا ایرانیان راحت تر از عراقی ها رفت و آمد می کنند زیرا نیروهای امنیتی عراقی اعتقاد دارند که در بین عراقی ها نیرویهای داعش پیدا می شوند  اما در بین  ایرانیان چنین امکانی نیست .

وی متذکر شد : اوضاع سیاسی عراق دارای لغزش است و ما با نیروهایی که در آنجا هستند این امید را داریم که نیروهای داعش همانجا از بین بروند و به مرزهای ایران نزدیک نشوند .

در ادامه شوشتری به زحمات سردار شاهچراغی اشاره کرد و  گفت :برای آقای حلوایی در استان سمنان آرزوی موفقیت دارم .

همچنین وی از افتتاح بیمارستان 120 تختخوابی امام زین العابدین (ع) در شهر کربلا معلی همزمان با میلاد این امام بزرگوار در ماه شعبان خبر داد .

آیت الله شاهچراغی نیز ضمن سخنانی  وجود ولایت فقیه را نعمت دانست و گفت : با آنکه جان شما به خطر بیافتد ولی به عتبات توجه خواهید داشت این تشکر از ولایت است و برای توفیقات شما  بیشتر دعا میکنیم   و من نیز از آقای انصاری که واقعا در این مدت عاشقانه و خالصانه زحمت کشیدند قدردانی میکنم و مدال افتخار به ایشان می دهم و از ایشان  میخواهم ارتباط خود را با ستاد بازسازی عتبات استان خفظ کند و تجربیاتشان را به آقای حلوایی که فردی شناخته شده و توانمند در استان هستند منتقل کنند .

وی افزود : ما نمایتدگان ولی فقیه بی پول هستیم اما از مردم درخواست می کنیم تا جایی که می توانند کمک کنند و از شما میخاهم به اصرار هم شده است از مردم  کمک بگیرید زیرا برایشان تکه ای از بهشت را خریداری نموده اید . ائمه  ما دارای حیات هستند واین توجه را خواهند دید .

در انتها در مراسمی صمیمی حکم ریاست عتبات عالیات استان سمنان توسط آیت الله شاهچراغی به آقای حلوایی داده شد  و حلوایی ضمن خشنودی از قبول این وظیفه مهم از تمامی افردای که در این مراسم حضور داشتند تشکر کرد و گفت : امیدوارم با همکاری مسوولین بخصوص استاندار محترم ، مردم و کمک هایی که به ستاد بازسازی عتبات عالیات می کنند  بتوانم در این راه موفق باشم .

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز