مدیرکل بهزیستی لرستان خبر داد :

پرداخت مستمری ۳۰ هزار نفرمددجوی تحت حمایت بهزیستی لرستان

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۰۸:۰۸:۰۲
کد خبر: ۳۹۸۰۳۹
پرداخت مستمری  ۳۰ هزار نفرمددجوی تحت حمایت بهزیستی لرستان
مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: هم اکنون 30 هزار نفر تحت حمایت بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند، یادآورشد: خدمات توانبخشی که به پشت نوبتی‌های بهزیستی لرستان ارائه می‌شود بیشتر از مستمری‌بگیران است.

  به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی استان لرستان، ، در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، گفت: انتظار ما از رسانه‌ها این است که بهزیستی و جمعیت هدف آن‌را فراموش نکنند.
وی با اشاره به این‌که بهزیستی یکی‌از دستگاه‌های مجری مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است، عنوان کرد: ارائه راه‌حل برای مبارزه با مسائل اجتماعی یکی‌از وظایف بهزیستی است اما صددرصد اجرای آن برعهده بهزیستی نیست.
حیدری با اشاره به این‌که در سال گذشته دو هزار و ۸۹ زوج که به طلاق توافقی رسیده‌ بودند از طرف دادگاه به مراکز مشاوره ما معرفی شدند که ۱۲,۸ درصد از آن‌ها منجر به سازش شده و ۵۸ درصد نیز منجر به متارکه شده است، تأکید کرد: زوجین بعد از انجام مراحل طلاق و در مرحله آخر به مشاوره معرفی می‌شوند، این درحالی است که اولین مرحله‌ای که زوجین متقاضی طلاق باید طی کنند، مشاوره است و در غیر این صورت کار ما برای ایجاد سازش بین زوحین سخت و دشوار می‌شود.
وی با اشاره به این‌که سازمان بهزیستی در بحث خیّرین و استفاده از این ظرفیت تنها مانده است، اظهار کرد: شاید این عدم حمایت ما از طرف خیرین به لحاظ فقر اطلاع‌رسانی و آگاهی جمعیت خیّر ما باشد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه امید به آینده در لرستان افزایش یافته است، ادامه داد: لرستان مستعد توسعه است و این جای امیدواری دارد که امید به آینده نیز در لرستان افزایش یافته که البته دولت تدبیر و امید در این راستا اقداماتی را انجام داده است.

وی گفت: همچنین مهندس بازوند استاندار لرستان به طور جدی موضوع توسعه لرستان را در دستورکار قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه اکثر آسیب‌های اجتماعی ناشی از توسعه‌نیافتگی است، تصریح کرد: خوشبختانه امیدوار به توسعه استان و افزایش سلامت اجتماعی در استان هستیم.

حیدری عنوان کرد: ما در این زمینه با رؤسای صنوف پر درآمد و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی جلساتی را برگزار کرده و آن‌ها را به مراکز زیر نظر خود برده‌ایم و در راستای اعتمادسازی برای آن‌ها تلاش کرده‌ایم.
مدیرکل بهزیستی استان لرستان با اشاره به تشکیل جلسه‌ای با رؤسای شعب بانک‌ها در استان، ادامه داد: از محل درآمد مازاد قرض‌الحسنه خود دو میلیارد ریال برای تجهیز مرکز شیرخوارگاه به ما کمک کرده است.
وی تأکید کرد: ما از همین جا تمام خیرین را برای کمک به بهزیستی و جاکمعه هدف خود دعوت می‌کنیم.

نظر شما