اجرای بیست و دومین عملیات دیده‎بانی مشترک ملخ صحرایی

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۰۱:۰۵:۳۰
کد خبر: ۳۹۸۰۴۵
اجرای بیست و دومین عملیات دیده‎بانی مشترک ملخ صحرایی
سرپرست تیم دیده‎بانی مشترک ملخ صحرایی گفت: در سال جاری بیست و دومین عملیات دیده‎بانی مشترک آفت ملخ صحرایی از 16 فروردین ماه در سه استان کشور انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی باب‎علی در حاشیه عملیات دیده‎بانی آفت ملخ صحرایی در منطقه جازموریان اظهار داشت: ملخ صحرایی یکی از مهم‎ترین آفت‎های تمام محصولات کشاورزی است که اگر به صورت فاز مهاجر در آید، قادر است، تغییراتی در ویژگی‎های فیزیولوژیکی و رفتاری خود به وجود آورد که از حالت انفرادی به مهاجری و گله‎ای تبدیل شود. وی بیان داشت: با توجه به اینکه این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه‎روز می‎تواند تا 150 کیلومتر پرواز کند، موجب مهاجرت از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‎شود.

باب‎علی با اشاره به اینکه سازمان جهانی فائو نظارت مستقیم روی آفت ملخ صحرایی در سطح جهان دارد، تصریح کرد: مناطق پراکنش این آفت غرب و شمال آفریقا، کشورهای حاشیه دریای سرخ و خلیج فارس، شبه جزیره عربستان، پاکستان، هند و جنوب شرق ایران است.

سرپرست تیم دیده‎بانی مشترک ملخ صحرایی ادامه داد: در ایران نیز استان‎های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان کانون دائمی و همیشگی تولید مثل آفت ملخ صحرایی هستند.

 

نظر شما