در اولین روز از همایش صدای هویت کودک مطرح شد:

فاصله زیادی تا احقاق حقوق کودکان داریم

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۲۳:۴۸:۵۴
کد خبر: ۳۹۸۱۷۱
مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان رضوی گفت: با گذشت ۲۲ سال از عضویت ایران در کنوانسیون حقوق کودک هنوز تا احقاق کامل حقوق کودکان فاصله زیادی داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، فرشته سلجوقی در همایش نمایش صدای هویت کودک که در تالار اجتماعات فرهنگ‌سرای مصلی‌نژاد مشهد برگزار شد، به ضرورت توجه به حقوق کودکان و نوجوانان بدون توجه به جنسیت، نژاد، قومیت و مذهب اظهار کرد: باوجود اینکه سال های زیادی از  عضویت ایران در کنوانسیون حقوق کودک می گذرد و تلاش های زیادی در احقاق حقوق کودکان در ایران صورت گرفته، هنوز فاصله زیادی با حد مطلوب در این زمینه داریم.

وی با بیان اینکه توجه به رشد و بقاء کودکان باید مورد توجه همه دستگاه های مرتبط با کودکان قرار گیرد،ادامه داد: کودکان حق دارند برنامه هایی متناسب با سن و نیازهای آن‌ها داشته باشند.

مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان رضوی گفت: از سال ۷۲ اتفاقات قابل قبولی در حوزه کودکان در کشور رخ داده است که بررسی جرائم کودکان و تصویب لایحه حمایت از کودکان بد سرپرست از جمله این اتفاقات است.

وی ادامه داد: سازمان ها و نهادهای دولتی بسیاری هستند که اعتبارات خاصی برای پرداختن به امور کودکان و نوجوانان دارند با این حال عمده فعالیت ها و برنامه ها در حوزه کودکان و نوجوانان را سازمان های مردم نهاد انجام می دهند.

سلجوقی خطاب به مدیران مهد کودک ها و مؤسسان نهاد های مردمی مرتبط با کودکان که در این همایش حضور داشتند گفت: اگر فعالیت های خود را منوط به اعتبارات دولتی کنید فرصت های بسیاری را از دست خواهید داد.

وی با بیان اینکه اقدامات کنوانسیون کودک در ایران تا سال ۸۸ در وزارت امور خارجه انجام می شد ، افزود: از سال ۸۸ این کنوانسیون به عنوان زیر مجموعه وزارت دادگستری شناخته شد که به دلیل مشکلاتی که در این حوزه وجود داشت از سال ۹۴ فعالیت های این کنوانسیون به دفتر امور بانوان استانداری ها سوره شد.

در ادامه این مراسم که همراه با نمایش فیلم، بازی و نمایش های متنوع بود ، استادان فعال در حوزه کودک به ارائه دستاوردها و تجربیات خود پرداختند.

عبدالحسین وهاب زاده، مبدع اولین مدرسه طبیعت در ایران، مهری پریرخ فعال در حوزه داستان کودکان و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد ، علی صاحبی، عضو هئیت علمی موسسه ویلیام گلاسر در استرالیا و سید امیر امین یزدی، رئیس دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی به ارائه اطلاعات خود در حوزه کودک و نوجوان پرداختند.

گفتنی است این همایش نمایش که با حضور مربیان و مدیران مهد کودک ها و سازمان های حامی کودکان و نوجوانان از سراسر کشور برگزار شده است ، تا عصر فردا ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز