حضور فعالانه و آگاهانه مردم در مرحله دوم انتخابات تکمیل کننده حماسه هفتم اسفند است

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۱۱:۲۵:۱۰
کد خبر: ۳۹۸۲۲۹
حضور فعالانه و آگاهانه مردم در مرحله دوم انتخابات تکمیل کننده حماسه هفتم اسفند است
استاندار ایلام حضور و مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را با اهمیت دانست و گفت: لازمه و تکمیل کننده حماسه سیاسی هفتم اسفند سال گذشته حضور فعالانه و آگاهانه مردم در انتخابات روز جمعه دهم اردیبهشت است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-محمدرضا مروارید  در خصوص آمادگی این استان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از نظر امکانات، آموزش، امنیت و نیروی انسانی آمادگی کامل وجود دارد. 
وی افزود: در جریان سیل اواخر فروردین امسال در برخی مناطق این استان چند مورد قطعی شبکه های مخابراتی داشتیم که شرکت مخابرات در اسرع وقت با تلاش شبانه روزی توانست این نواقص را برطرف کند و اکنون هیچ گونه مشکل و کمبودی برای برگزاری انتخابات نداریم. 
استاندار ایلام از مشارکت حداکثری مردم این استان در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی (هفتم اسفند 94) به نیکی یاد کرد و از افراد واجد شرایط خواست در مرحله دوم که روز جمعه 10 اردیبهشت برگزار می شود نیز حضوری چشمگیر و حداکثری برای شرکت در تعیین سرنوشت خود داشته باشند. 
مروارید انتخابات را نماد اقتدار و وحدت ملی دانست و یادآور شد: مشارکت و حضور مردم در این مرحله از انتخابات کم اهمیت‌تر از مرحله قبل نیست در واقع لازمه و تکمیل کننده حماسه انتخابات اسفند سال گذشته حضور حداکثری در روز جمعه 10 اردیبهشت است. 
وی گفت: مردم برای اینکه در تعیین سرنوشت خود نقش شان را بهتر ایفا کنند لازم است در این مرحله نیز با همان جدیتی که در مرحله اول داشتند در شعب اخذ رای حضور یافته و با انتخابات افراد مورد نظر مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند. 
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و حدود 590 هزار نفر جمعیت، دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی ( دو کرسی حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) است. 
رقابت برای تعیین نمایندگان مردم این استان در مجلس دهم بین 2 نفر در حوزه انتخابیه دهلران و چهار نفر در حوزه انتخابیه ایلام روز جمعه (10 اردیبهشت) در 531 شعبه اخذ رای است. 
حوزه انتخابیه ایلام با 2 کرسی در مجلس شورای اسلامی شامل (ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان) است و حوزه انتخابیه دهلران نیز با یک کرسی در مجلس شورای اسلامی شامل (دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره) است. 
زمان تبلیغات مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت 8 صبح پنجشنبه (2 اردیبهشت) آغاز شد و بر اساس قانون 24 ساعت پیش از شروع رای گیری خاتمه می یابد و بر این اساس فعالیت های تبلیغی نامزدهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات از ساعت هشت صبح امروز نهم اردیبهشت ممنوع است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز